ניתוח פנים לגבר

ניתוח פנים לגבר – מתיחת פנים לגברים וטיפולים נוספים

אחד השינויים הבולטים שחלו בכירורגיה הפלסטית בעשורים האחרונים הוא בתמהיל הלקוחות שלה. עד לא מזמן, נשים היו הצרכניות העיקריות של טיפולים וניתוחים אסתטיים. כיום, המודעות האסתטית והרצון לשמר מראה פנים צעיר, או לתקן פגמים שונים, הולך ותופס את מקומו גם בקרב המין הגברי.

 

מגמה זו מתפתחת תודות לכמה וכמה שינויים תרבותיים וחברתיים, כמו למשל שינוי תפיסתי, ששם דגש על המראה החיצוני כחלק משינויים נרחבים יותר באורח החיים ובתפיסת הבריאות הפיסית והנפשית. בעוד שבעבר אנשים התביישו להודות שעברו ניתוח פלסטי – היום, טיפולים אסתטיים הם נחלת הכלל ואנשים מצהירים עליהם בגלוי, מחליפים רשמים והמלצות זה עם זה ומעלים בגאווה תכנים ותמונות של שלבי התהליך השונים לרשתות החברתיות.

 

המאמר הבא סוקר כמה מניתוחי הפנים הפופולריים לגברים.

 

ניתוח מתיחת פנים לגברים

נזקי הזמן אינם מבחינים בין אישה לגבר וכולנו כאחד נתונים לשינויים במראה הפנים כתוצאה מצניחה והידלדלות של העור והרקמות שמתחתיו, אשר תומכות בו ומקנות לו את מלאותו וחיוניותו. יש גברים שהשינוי מתחיל אצלם כבר בשנות ה-30 לחייהם ויש כאלה שמתחילים להבחין בו סביב גילאי 40-50.

 

כיום ניתן לבצע מתיחת פנים לגבר במגוון שיטות, שלא כולן מחייבות התערבות כירורגית:

  • טיפול המשלב בוטוקס והזרקת חומצה היאלורונית –
    שילוב מנצח בכל הנוגע למלחמה בקמטים ולמילוי שקעים באזורים שסביב הגבות והעיניים, שקיות מתחת לעיניים, קמטים במצח, בזווית האף והפה. כשההזרקות מבוצעות בידיים הנכונות, התוצאות מביאות לשינוי דרסטי במראה הפנים, לפעמים – לא פחות מאשר לאחר ניתוח.
    החומצה ההיאלורונית היא חומר מילוי שיכול להחזיר את הנפח החסר לאזורים שקועים ולמלא קמטים, בעוד שהבוטוקס מרפה את השרירים האחראיים ליצירת הקמטים, מסייע בהחלקתם ומונע היווצרות קמטים חדשים והעמקת קמטים קיימים.
    ישנם מקרים בהם ניתן להחליף את החומצה ההיאלורונית כחומר מילוי, בהזרקות שומן עצמי.
  • טיפול באמצעות גלי אולטרסאונד –
    במרפאתו של דר' גיל הטיפול מבוצע באמצעות המכשיר המתקדם ביותר שקיים כיום בשוק: "אולטרפורמר 3". ניתן למצק בעזרתו את הפנים, להחליק קמטים, להרים את הגבות והלחיים, לטפל בסנטר כפול ובעצם, להחליק ולמצק את העור בכל אזור בפנים ובגוף, ללא ניתוח.
  • ניתוח מתיחת פנים חלקית ("מיני מתיחה") –
    מתאים לגברים שמעוניינים לטפל רק בחלק התחתון של הפנים, ללא אזור המצח. ההליך יכול לשלב טכניקות שונות, להתבצע עם או בלי שאיבת שומן, ועם או בלי הזרקת חומרי מילוי. הבחירה בשילוב המתאים נעשית לאחר אבחון המטופל והגדרת מטרות הניתוח.
  • ניתוח מתיחת פנים מלאה –
    מטפל בכל הפנים וניתן לכלול בו גם את אזור הצוואר. משיג תוצאה משמעותית ביותר בפעולה חד פעמית, הנשמרת לטווח ארוך.

 

הטכניקות המשמשות כיום לביצוע ניתוחי המתיחה החלקית והמלאה כרוכות בביצוע חתכים זעירים, שכמעט ואינם מותירים צלקות ושניתן להסוות אותם לאורך קו השיער, בסמוך לאוזניים ומתחת לסנטר, באופן שקשה מאד להבחין בהם לאחר ההחלמה.

 

  • עיצוב קו הלסת והסנטר –
    מאד פופולרי ומבוקש על ידי גברים ולא במפתיע, שכן אחד הסממנים הגבריים המובהקים הוא קו לסת מהוקצע וזוויתי (להבדיל מהלסת הנשית הטיפוסית, שהיא בעלת קווים רכים ומעוגלים).
    אופי ההתערבות תלוי מאד במצב הקיים. ישנם מקרים בהם ניתן להסתפק בשאיבת שומן, או בחומרי מילוי שיוצרים קו לסת אחיד, מעלימים שקעים ובליטות ומוסיפים נפח במקומות הרצויים ליצירת המראה הזוויתי.
    במקרים אחרים, בהם מעוניינים לתקן את המבנה הגרמי של הלסת, או להסיר עור ושומן עודפים, יש צורך בהתערבות ניתוחית.
    זה נכון גם במקרים של סנטר שקוע במידה שחומרי מילוי אינם מספיקים ליצירת מראה פרופורציוני ומאוזן, אז ניתן להכניס שתל מיוחד לסנטר.
  • ניתוחי אף בגברים –
    מטפלים במגוון רחב של פגמים אסתטיים כגון יישור אף נשרי, הרמה של חוד האף (אף נפול), תיקון אסימטריה בין הנחיריים, תיקון של מחיצת האף, טשטוש ומילוי שקעים וצלקות, ועוד.
  • ניתוח הצמדת אוזניים –
    אוזניים בולטות הן מקור לתחושות אי נוחות ומבוכה אצל לא מעט אנשים שניחנו בהם. למצב זה יש פתרון ניתוחי פשוט יחסית: ניתוח הצמדת אוזניים. זהו הליך שזמן ההחלמה ממנו קצר ותוצאותיו ניכרות כבר בסיום הניתוח.

 

במאמר זה נסקרו רק חלק מהטיפולים והניתוחים הקיימים ולמעשה, אין כמעט פגם שלא ניתן לטפל בו. כך למשל, ניתן לטפל בעפעפיים נפולים (עליון, תחתון, או שניהם) וגם להסיר נגעי עור באמצעות טכנולוגיית ננו פלזמה, לנתח גבות נפולות ולעצב את כל קווי המתאר של הפנים.

 

המלצה אחת חשובה שנכונה לגבי כל אחד מהטיפולים והניתוחים שהוזכרו, היא לבצע אותם אך ורק אצל כירורג פלסטי מיומן, שהוא בעל ניסיון בטיפול בגברים. מבנה הפנים הגברי שונה מהמבנה הנשי ביותר ממובן אחד וטיפול אסתטי בגבר דורש התמקצעות וידע.

 

שמי דר’ תמיר גיל, בוגר בית הספר לרפואה בהדסה עין כרם, מומחה בכירורגיה פלסטית אסתטית ומשחזרת מטעם המועצה המדעית של ההסתדרות הרפואית ומשרד הבריאות, וחבר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית.

כפלסטיקאי בכיר בשירותי בריאות כללית וכמנתח פלסטי במגזר הפרטי, צברתי ידע וניסיון רב בטיפול בגברים.

אני מזמין אותך ליצור עמי קשר לקבלת מידע נוסף, להתייעצות ולתיאום פגישה אישית:

בטלפון  050-777-8506, 050-556-8506  |  באימייל doctorgiltamir@gmail.com

 

לייעוץ ותיאום פגישה צור קשר ונשוב אליך בהקדם

יצירת קשר

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם