ניתוח קסנטלזמה (xanthelasma)

גידולים באזור העפעפיים הם שכיחים ביותר ומסווגים לכמה סוגים: שפירים, דלקתיים, טרום – סרטניים או נגעים ממאירים. מרבית הנגעים באזור העפעפיים הם שפירים, אך חשוב מאוד לבצע בדיקה אצל רופא מומחה על מנת להסיר ספק לגבי אופי הנגע. אחד הנגעים השפירים הנפוצים הוא קסנטלזמה שהינה הצטברות של צברי שומן עם גבולות לא ברורים מתחת לעור בשכבת הדרמיס והאפידרמיס.

 

איך קסנטלזמה בעין (בעפעפיים) נראית?

קסנטלזמה (xanthelasma) מופיעה בדרך כלל באוסף של מספר נגעים או במספר מיקומים שונים באזור העפעפיים, הנגעים יכולים להופיע הן בעפעפיים העליונים והן בעפעפיים התחתונים. קסנטלזמה יכולה להופיע בעין אחת או בשתי העיניים. גודל הנגעים נע בין 1-2 מ”מ ויכול להגיע עד 2-3 ס”מ ולפעמים יש גם נגעים המכסים את העפעף כולו. צבע הנגע הוא צהבהב.

 

מהי כמות הנגעים?

יכול להיות נגע יחיד בלבד או מספר נגעים, פעמים רבות יש התמזגות של מספר נגעים לידי פס אחד.

 

מהו קצב ההתפשטות של קסנטלזמה?

ההופעה של קסנטלזמה היא פתאומית, אך ההתפשטות שלה איטית למדי, כאשר לא מבוצע טיפול בנגעים, פעמים רבות מתעוררת בעיה אסתטית חמורה.

 

קסנטלזמה הסרה – האם הנגעים עלולים להוות בעיה בריאותית?

לא, הנגעים אינם מהווים בעיה בריאותית ואין כל סיבות לדאגה, במרבית המקרים הסיבה להסרתם של הנגעים הללו הינה אך ורק אסתטית ותחושת אי נעימות של המטופל עם המראה שלו.

 

מהי הסיבה להופעת קסנטלזמה בעפעפיים? 

הסיבה המדויקת להופעת קסנטלזמה אינה ידועה, אך מרבית הרופאים והחוקרים סבורים שהתופעה קשורה לחילוף חומרים לא תקין של השומנים בגוף ועודף כולסטרול. קסנטלזמה מופיעה פעמים רבות אצל אנשים הסובלים מעודף של כולסטרול בדם, אולם הנגעים מופיעים גם אצל אנשים בריאים לגמרי ללא היסטוריה של כולסטרול גבוה בדם. קסנטלזמה אופיינית פעמים רבות לאנשים הסובלים מבעיות בכבד, בלב, סוכרת, טרשת עורקים והשמנת יתר השמנת יתר.

 

מהם הגילאים בהם קסנטלזמה מופיעה?

הנגעים מופיעים בדרך כלל אצל אנשים מעל גיל 50 אך ישנם מקרים בהם הנגעים מופיעים בגילאים צעירים יותר.

 

האם נגעי קסנטלזמה כואבים?

הנגעים אינם כואבים, כאשר נוגעים בהם התחושה היא רכה ואינה כואבת.

 

כיצד ניתן לאבחן קסנטלזמה?

אבחון של קסנטלזמה, מתבצע ע"י רופא עור או ע"י רופא מומחה לכירורגיה פלסטית. בדרך כלל, הרופא יכול להבדיל בין סוגי הגידולים השונים עפ"י המראה שלהם. אולם, בחלק קטן מאוד מהמקרים עלול להתברר לאחר הביופסיה שנגע שנראה כשפיר הינו למעשה נגע טרום – סרטני או נגע ממאיר. זאת הסיבה שלאחר הסרת הנגעים בעפעפיים יש לשלוח אותם לבדיקה פתולוגית.

 

מהם דרכי טיפול בקסנטלזמה? מהן השיטות של הסרת קסנטלזמה?

  • הליך כירורגי – ניתוח קסנטלזמה – הסרה כירורגית המבוצעת באמצעות אזמל, בדרך כלל הפרוצדורה מבוצעת בהרדמה מקומית. במסגרת ההליך מבוצע חתך שטחי לאורכם של הנגעים ודרכו מורחק ריכוז השומן מאזור העפעפיים. השימוש בשיטה זו מקובל בדרך כלל כאשר יש נגעים גדולים או כאשר הנגע חורג מגבולות העפעפיים העליונים. בסיום הפרוצדורה הרופא תופר את החתך באמצעות תפרים. לאחר הניתוח ישנה צלקת זעירה במקום החתך. במרבית המקרים קו התפרים לאחר תקופה מסוימת כמעט ולא נראה והדבר תלוי בניסיונו ומקצועיותו של הרופא המנתח.
  • צריבה באמצעות מחט חשמלית או לייזר  – הליך רפואי בו צורבים את נגעי הקסנטלזמה. גם בפרוצדורה זו עשויה להתפתח צלקת. בתהליך צריבת הלייזר הרופא מבצע כוויה עדינה באזור הנגע, מה שגורם להרס של תאי העור המכילים את השומן והכולסטרול. לאחר התהליך במרבית המקרים נשארת צלקת קטנטנה הבולטת מן העור.
  • ננו פלסמה – שיטה ייחודית בטכנולוגיה חדשנית שמקורה באיטליה, יוצרת אפקט של שכבת האפידרמיס העליונה ואינה חודרת לשכבות העמוקות. שיטה מצוינת למי שאינו מעוניין בטיפולים פולשניים. השימוש בטכנולוגיית הננו פלסמה, מאפשר לבצע מגוון גדול של טיפולים אסתטיים באופן הבטיחותי ביותר, כבר אין צורך בחדירת מחט לשכבות העור העמוקות, כך שהצלקת שנוצרת היא כמעט בלתי נראית. הפרוצדורה בננו-פלסמה אינה ניתוחית, אינה מייצרת דימום ואין כל תופעות לוואי (למעט במקרים נדירים מאד), ההליך מבוצע בעזרתו של קרם אלחוש מקומי בלבד, הפעולה אורכת כ-15 עד 20 דקות בלבד. במרבית המקרים נדרש מחזור טיפולים אחד עד שלושה טיפולים וזאת בהתאם לחומרת הקסנטלזמה.

האם יש חזרה של קסנטלזמה?

מרבית המקרים בהם מתקיימת חזרה של קסנטלזמה הם על רקע של עודף כולסטרול ושומנים בדם. על מנת להפחית את הסיכוי לחזרת הקסנטלזמה כדאי לאזן את רמות השומנים בדם. כאשר מתבצעת הסרה יסודית של הנגע, הסיכוי לחזרת הנגע קטן.

 

קסנטלזמה ניתוח כירורגי – לעומת טכנולוגית קסנטלזמה טיפול בשיטת ננו פלסמה

ע"י טכנולוגית הננו פלסמה, אפשר לבצע מגוון עצום של טיפולים אסתטיים באופן הבטיחותי ביותר, כבר אין שום צורך בחדירה של מחט או אזמל מנתחים לשכבות העור הפנימיות העמוקות, השיטה חוסכת את ההליך הניתוחי ואף מונעת צלקות בעפעפיים או סיבוכים אחרים.

 

דר’ תמיר גיל דוגל בקשר כנה ואישי עם מטופליו המבוסס על אמון והקשבה לצרכיהם. אם ברצונכם לקבל מידע נוסף על קסנטלזמה מחיר הטיפול ואינפורמציה נוספת, הנכם מוזמנים להתקשר אלינו בטלפון: 050-7778506 לקבוע פגישת ייעוץ, או צרו קשר כאן.

לייעוץ ותיאום פגישה צור קשר ונשוב אליך בהקדם

יצירת קשר

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם