ניתוח שאיבת שומן

אחת המחלות השכיחות בעולם המערבי היא השמנת יתר, ארגון הבריאות העולמי הכריז על השמנת יתר כמגיפה. המחלה נובעת באופן ישיר מחוסר של פעילות גופנית מספקת, אכילה של מזון מעובד ושתיית משקאות ממותקים ועתירי קלוריות. לפי מחקרים והערכות שונות בשנת 2016 היו ברחבי העולם קרוב לשני מיליארד מבוגרים במצב של השמנה או עודף משקל ו650 מיליון איש מתוכם הינם במצב של השמנת יתר. גם המצב בישראל אינו מעודד, בשנת 2018 'השמנה' הוכרזה ע"י ההסתדרות הרפואית בישראל כמחלה לכל דבר – בשנת 2018 25% מהאוכלוסייה נמצאו כסובלים מהשמנה. מדי שנה נפטרים למעלה מ-4000 איש בישראל בעקבות סיבוכים שונים של השמנה.

 

מהם הנזקים של השמנת יתר? איזה מחלות קשורות להשמנה?

השמנת יתר מעלה מאוד את גורמי הסיכון במספר גדול של מחלות: סוכרת, ארטריטיס, דום נשימה בזמן שינה, מחלות לב וכלי דם ולתופעות מזיקות מבחינה הבריאות כמו בעיות פוריות, יתר לחץ דם ובעיות אורטופדיות. השמנת יתר עלולה לגרום גם להכבדה על הפעילות של המפרקים, הכבד, הריאות, הכליות והלב, כמו כן להקשחת עורקים ולהרחבתם של הורידים.

 

מהן הבעיות העלולות לנבוע כתוצאה מניסיונות לא מבוקרים לרדת במשקל?

אנשים רבים מנסים לבצע דיאטות קיצוניות ומהירות שיכולות להוביל להרזיה מהירה בטווח זמן קצר, אך הן אינן יעילות וגורמות לגוף להאיץ את צריכת האנרגיה, לאחר תקופת הדיאטה "המקוצרת" חוזרים לאותה נקודה ואף למשקל גבוה יותר מאשר בתחילת הדיאטה. החשש מהשמנה עלול להוביל להפרעות אכילה כגון בולימיה ואנורקסיה אשר מהוות נזק בריאותי חמור.

 

מהו ניתוח שאיבת שומן ולמי הוא מומלץ?

ניתוח שאיבת שומן הינו אחד מהניתוחים השכיחים ביותר בתחום הרפואה האסתטית והכירורגיה הפלסטית, במהלך הניתוח מסירים עודפי שומן מאזורים מסוימים בגוף ומסייעים לעיצוב הגוף באותם אזורים. בזמן הניתוח שואבים החוצה את תאי השומן מרקמת השומן העודפת, הניתוח הינו הליך כירורגי ונועד לצמצום של היקפים בגוף בדרך כלל באזורים: בטן, ישבן, הבטן ירכיים והזרועות. הניתוח נועד לצורך עיצוב הגוף מבחינות אסתטיות ועל מנת לשפר את דימוי הגוף ואת הביטחון העצמי, אך אינו דרך יחידה ועיקרית להורדת משקל !!! אנשים הפונים לניתוח זה עושים זאת לאחר ניסיונות כושלים של ביצוע דיאטה ושמירת אורח חיים בריא, שאיבת שומן יכולה להוות תמריץ לאנשים לשמור על אורח חיים בריא ותזונה נכונה. כאמור שאיבת שומן אינה "קסם" וחשוב לבצע פעילות גופנית עם שילוב של תזונה נכונה לפני ואחרי התהליך.

 

איך עושים שאיבת שומן?

שאיבת שומן מבוצעת באמצעות צינורית הרוטטת בקצה, כך מפורק השומן ע"י תנועה מהירה של פתחי השאיבה בצינורית. המכשיר קרוי Power Assisted Liposuction  של חברת MicroAire  כך מתאפשרת שאיבה יעילה בפרק זמן קצר.

תכלית השאיבה הוא לחטב ולעצב את תת העור בחזה, בטן, מותניים, צידי גב, גב תחתון ועליון, סנטר וצוואר וכו'.

שאיבה ברזולוציה גבוהה High Resolution liposuction , הינה שיטה שמטרתה להדגיש את גבולות השרירים הנראים דרך העור וכך לאפשר מראה שרירי מחוטב.

במהלך ניתוח שאיבת שומן, מנתח פלסטי, מומחה לשאיבות שומן, מבצע מספר קטן של חתכים זעירים, באזור הניתוח. אל תוך החתכים מוחדרות צינוריות דקות אל תוך השכבה התת עורית. לאחר החדרת הצינוריות מתבצעת שאיבה של השומן באמצעות מכשיר ואקום. עודפי השומן נשאבים מחוץ לגוף באמצעות פעולת הוואקום. בדרך כלל לא מקובל להסיר למעלה מ-2-5 ליטר שומן בגלל שהדבר עלול להוביל לבעיות שונות ברקמה.

שאיבת שומן בכל הגוף – האם אפשרי? 

מומחים לשאיבת שומן יכולים  לבצע שאיבה ברוב חלקי הגוף (באזור הבטן, ירכיים, מותניים, באזור הישבן, זרועות, מתחת לסנטר ובצוואר, הקטנת חזה אצל גברים, ברכיים). ניתן לבצע ניתוח שאיבת שומן במספר אזורים באותו ניתוח וגם בכאלה שהינם רחוקים מאוד זה מזה. ניתן לבצע גם שאיבת שומן מהפות ומאזור הערווה.

 

כמה זמן נמשך ניתוח שאיבת שומן/ הסרת שומן?

משך הניתוח נע בדרך כלל בין שעתיים לארבע שעות, משך הניתוח תלוי באזור המנותח (לעתים מדובר במספר אזורים) ובכמות תאי השומן שנדרש להוציא.

 

מתי מומלץ לבצע ניתוח שאיבת שומן?

אם אינכם סובלים מעודף משקל משמעותי אך עדיין יש אזורים בגוף שאינם פרופורציונליים לשאר הגוף ואתם לא מצליחים להיפטר משכבת השומן באזורים הללו ומעוניינים לחטב אותם – כדאי להתייעץ עם מומחה על ניתוח שאיבת שומן. חשוב לזכור שהניתוח אינו מהווה תחליף לדיאטה במקרים בהם קיים עודף משקל משמעותי. השמנת יתר מהווה בדרך כלל מכשול לביצוע של ניתוח שאיבת שומן, מכיוון שהיא מעלה את הסיכונים בזמן הניתוח ואחריו ולסיבוכים שונים. לכן חשוב לבצע את הניתוח אצל רופא מומחה לכירורגיה פלסטית עם הכשרה, ידע וניסיון בתחום שיידע להסביר ולייעץ על מנת שתוכלו לקבל בסוף התהליך את הגוף עליו אתם חולמים.

 

איך להתכונן לניתוח שאיבת שומן?

כמו בכל ניתוח אחר, קיימים מספר שלבים שעליהם ימליץ הרופא לקראת הניתוח:

  • בדיקות דם, בדיקת שומנים בדם, בדיקת קרישת דם, ספירת דם ועוד מספר בדיקות אותן יבקש הרופא לבצע.
  • תרופות – לפני הניתוח יש להפסיק לקחת תרפות מדללות דם.
  • עישון – יש להפסיק לעשן מספר ימים לפני הניתוח.
  • צום – יש לבצע צום מוחלט  (בדרך כלל לפחות שש שעות לפני הניתוח) עפ"י הוראות הרופא

 

ניתוח שאיבת שומן סיכונים ותופעות לוואי אפשריות

כמו בכל הליך כירורגי גם בניתוח שאיבת שומן קיימים סיכונים ותופעות לוואי שונות:

 

  • סכנת זיהום  – לעיתים נדירות עלול להתפתח לזיהום ברקמות התת עוריות.
  • דימום – לאחר הניתוח עלול להתרחש דימום ועד ל-24 שעות לאחר הניתוח. במקרים נדירים מאוד מתרחש דימום גם שבועות או חודשים לאחריו.
  • אובדן תחושה מקומית – לעתים קיים אובדן תחושה באזור המנותח – במרבית המקרים התופעה נעלמת מספר ימים אחרי הניתוח.
  • שטפי דם – הופעת שטפי דם באזור הניתוח (סימנים כחולים כמו לאחר קבלת מכה חזקה)
  • נפיחות – לעתים עלולה להיות נפיחות מקומית באזור הניתוח.
  • הצטברות  נוזלים – לעתים רחוקות יש הצטברות נוזלים באזור שאיבת השומן.
  • תסחיפים ריאתיים – סיבוך נדיר ביותר אשר קורה כאשר חלקיקי שומן מתנתקים מהרקמה ונכנסים לזרם הדם הורידי ונתקעים בכלי דם קטנים בריאות.

 

כמה זמן נמשכת החלמה משאיבת שומן?

תהליך ההחלמה משתנה ממטופל למטופל בהתאם לבריאותו הכללית, גילו, כמות השומן שנשאבה ופרמטרים רבים נוספים. במרבית המקרים ניתוח שאיבת שומן מצריך השגחה באשפוז לילה במקרים בהם מתבצעת שאיבת שומן בינונית או גדולה. (או במספר אזורים). לאחר הניתוח יש רופאים הממליצים ללבוש את חגורת בטן/מחוך או מכנסי לחץ למשך מספר שבועות, לצורך הפחתה של הנפיחות באזור הרקמה (אפשר להסיר לאחר 24 שעות כאשר מתקלחים). אם חשים בכאב לאחר הניתוח ניתן לקחת משככי כאבים אך אם הכאב נמשך יש לפנות לרופא המטפל באופן מידי.

 

ניתוח שאיבת שומן – המלצות לאחר הניתוח

  • בימים הראשונים עלולים לחוש בכאבים. מומלץ להשתמש במשככי כאבים להפגת הכאב.
  • לאחר 24 שעות מהניתוח ניתן להתקלח לראשונה.
  • חשוב מאוד ללבוש בגד לחץ (חגורת בטן או מכנסי לחץ) למשך מספר שבועות לפי המלצת הרופא המנתח.
  • אסור להרים חפצים כבדים במשך ארבעה שבועות.
  • אפשר לחזור לפעילות גופנית מאומצת לאחר מספר שבועות לפי המלצת הרופא המטפל (בדרך כלל 4-6 שבועות).
  • יש לבצע ביקורת למעקב במרפאת הרופא המטפל.

 

איך בוחרים מומחה לשאיבת שומן?

שביעות הרצון של המטופלים מניתוח שאיבת שומן נובעת מהמקצועיות של הרופא המנתח והצוות המטפל. כאשר אתם מתייעצים עם מומחים לשאיבות שומן חשוב לבצע פגישה מקדימה ותיאום ציפיות לגבי הניתוח, כמו כן, חשוב שהרופא יהיה קשוב לרצונות שלכן וידע להתאים את ההליך באופן מתאים ומדויק אליכם. יש חשיבות שגם לאחר הניתוח הרופא המנתח יהיה זמין אליכם ויוכל לתמוך ולענות על כל שאלה בזמן תהליך ההחלמה.

 

דר’ תמיר גיל דוגל בקשר כנה ואישי עם מטופליו המבוסס על אמון והקשבה לצרכיהם. אם ברצונכם לקבל מידע נוסף על טיפול ניתוח שאיבת שומן, הנכם מוזמנים להתקשר אלינו בטלפון: 050-7778506 לקבוע פגישת ייעוץ, או צרו קשר כאן.

לייעוץ ותיאום פגישה צור קשר ונשוב אליך בהקדם

יצירת קשר

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם