מה אסור לעשות אחרי בוטוקס

כל מה שצריך לדעת על בוטוקס

אחת הבשורות הטובות ביותר שהגיעו לתחום האסתטיקה ושימור העור היא זריקת הבוטוקס שעשתה לנו טוב כל כך והפכה לטיפול הבחירה אצל גברים כמו אצל הנשים ובכך חוצה לא רק גיל, אלא גם מגדר.

 

הזרקת בוטוקס במצח או באזורי פנים אחרים הפכו לנפוצות בזכות התוצאה המדהימה שהן מספקות, ועם היד הנכונה התוצאות יוצאות לא פחות ממושלמות. פעולת הבוטוקס היא פשוטה למדי והיא פועלת על שרירי הפנים. בוטוקס הוא השם המסחרי של הרעלן בוטולינום טוקסין אשר ידוע כרעלן מאד מסוכן, אבל לא בכמויות מזעריות. לכן השימוש שנעשה בו הוא קטן במיוחד, אבל על מנת לקבל את התוצאה המיוחלת, זה גם כל מה שנדרש ואין צורך במעבר לכך. כמות קטנה של הזרקת בוטוקס מייצרת שיתוק מקומי וזמני של השריר, מה שמונע ממנו להשתתף בפעילות הרגילה שתורמת להיווצרות הקמטים. ברגע שהשריר משותק ולא מופעל נוצר ריכוך של תווי עור הפנים וטשטוש של הקמט. בנוסף, לאורך כל הזמן השפעתו של טיפול בוטוקס נבלם תהליך העמקתו של הקמט שנגרם כתוצאה מתנועת השריר. לאחר הטיפול עשוי להיות שלב של הסתגלות שאורך בדרך כלל

מספר ימים בודדים. הזרקת הבוטוקס נחשבת לטיפול ידידותי, בטיחותי ואפקטיבי להפליא.

 

מה חשוב לדעת וגם מה אסור לעשות אחרי בוטוקס

אף על פי שמדובר ברעלן טיפולי הזרקת בוטוקס נחשבים לטיפולים בטוחים ובכמות המדוברת אין תופעות לוואי לבוטוקס עצמו, מלבד השפעת השיתוק הרצויה והשפעות שנובעות כתוצאה מהעדר הקפדה על ההנחיות שכוללות תזוזה שלו. תזוזה של הבוטוקס עשויה ליצור גושים, צניחה ולייצר את אפקט השיתוק במקום לא רצוי כמו בעין למשל. לכן חשוב להקפיד על ההנחיות שעיקרן מתייחסות ליממה הראשונה שלאחר ההזרקה.

 

מעבר לחומר עצמו מה שעוד עשוי להיות בעל השפעה פחות רצויה הוא תהליך ההזרקה עצמו, במידה ונעשה באופן שאינו מקצועי דיו. כל למשל אם מדבר על בוטוקס בצידי העיניים תופעות לוואי או לצורך העניין על בוטוקס במצח תופעות לוואי הרי שתופעות הלוואי, במידה וקיימות, שייכות לטכניקת ההזרקה ולא לחומר המוזרק.

 

הנחיות אחרי בוטוקס

  • בזמן הריון והנקה מומלץ להימנע מהזרקת בוטוקס, אבל עד ואחרי אפשר ואף מומלץ בהחלט לחזור לשגרה. נפיחות אחרי בוטוקס היא אופיינית ובדרך כלל חולפת במהלך העשרים וארבע שעות הראשונות.
  • באופן כללי, עשרים וארבע השעות הראשונות שלאחר הזרקת בוטוקס מהוות את חלון הזמן המשמעותי ביותר מבחינת בוטוקס תופעות לוואי ומבחינת הנחיות רפואיות שיש להקפיד עליהן. עיקר ההנחיות וההמלצות הרפואיות שלאחר קבלת הטיפול מתייחסות לפרק הזמן של עשרים וארבע השעות שלאחר הטיפול עצמו.
  • הוראות אחרי בוטוקס כוללות הימנעות מחשיפה לשמש במשך עשרים וארבע השעות שלאחר הזרקה וכן באותו פרק הזמן גם הימנעות משפשוף אזור ההזרקות. בעצם, כל פעולה חיצונית או פנימית שעשויה להזיז את הבוטוקס שהוא חומר רעלני שהוזרק לגוף היא פעולה שיש להימנע ממנה במהלך הזמן שבו הגוף מסתגל לחומר והשפעתו מתחילה להתבסס.
  • טיפול בוטוקס הוא טיפול שתוצאותיו אינן ניכרות מייד והשפעתו מתחילה להיות ניכרת רק כשבועיים לאחר הטיפול עצמו וממשיכה להשפיע משך כמה חודשים לאחר מכן. השעות הראשונות הן הרגישות ביותר כשהמטרה היא לשמור על החומר במיקום שלו. מאחר ומדובר בחומר נוזלי, יהיה קל יחסית להזיז אותו ממקומו, בין אם בפעולה מכאנית ובין אם בפעולה בעקבות שינוי בלחץ או סמיכות הדם שעשויה ליצור תנועה פנימית ולייצר תזוזה.
  • כל מה שעשוי להשפיע – כדאי להימנע ממנו במהלך עשרים וארבע שעות ראשונה לאחר טיפול לרבות פעילות גופנית מאומצת, שימוש בתרופות מדללות דם או תזונה בעלת השפעה דומה, תזונה ומשקאות חמים, עיסוי עור הפנים, חשיפה לשמש ושתיית אלכוהול.
  • במשך ארבע שעות לאחר הטיפול חשוב להימנע ממנח שכיבה על מנת למנוע פיזור לא רצוי של החומר.
  • במקרה של הופעת כאבי ראש לאחר הזרקת בוטוקס אפשר לקחת משכך כאבים, אך חשוב שהרכב התרופה לא יהיה בעל השפעה על מידת הסמיכות של הדם.
  • עבור טיפול פנים אחרי בוטוקס מומלץ להמתין כשבועיים מכמה סיבות. למרות שטיפול פנים שאינו עמוק מדי אפשר לעשות כבר לאחר כמה ימים, עיסוי של אזורים עדינים יותר כמו אזור הרכות וסביב העיניים אסורים במשך השבועיים הראשונים לאחר טיפול בוטוקס ולכן מומלץ להמתין עם טיפול פנים לפחות שבועיים ואפשר גם קצת יותר. לכן ההמלצה היא לעשות את טיפול הפנים כשבוע לפני טיפול הבוטוקס, על מנת שהעור יוכל להחלים לקראת טיפול הבוטוקס ויהיה לו מספיק זמן להסתגלות לאחר מכן, מבלי שיהיה לחץ להספיק לטיפול הפנים.

 

הנחיות בטיחות כלליות

הזרקה של חומרים לתוך הגוף ובוטוקס בכללותם היא פעולה ששייכת לעולם הרפואה והסיעוד והיא פעולה עדינה וחודרנית- היא אמנם לא פולשנית, אבל היא כן חודרת לגוף. לכן הביצוע שלה מחייב מיומנות מקצועית אמיתית מידי אדם שיש לו את היכולת לקחת אחריות מלאה על עבודתו.

 

במדינת ישראל חל איסור על הזרקת בוטוקס או תכשירים אחרים למי שאינו מורשה בכך ובשעה שבחו"ל יש מקומות שבהם אחיות מוסמכות מקבלות היתר לקבלת רישיון להזרקה, בישראל לא כך הדבר. מדינת ישראל באופן כללי מחמירה בנהלי בטיחות, מה שהופך את הרפואה שלנו למובילה בעולם- וכאן יכולים להזריק בוטוקס- רופאים בלבד. זה לא יכול להיות ד"ר לפילוסופיה, אלא כדי להזריק בוטוקס במדינת ישראל, חייבים להיות בעלי תעודת רופא- MD.

 

באשר לתופעות לוואי כלליות לאחר הזרקה עשויה להיות אדמומיות, התנפחות קלה של האזור, נקודות אדומות או שטפי דם. תסמינים אלו חולפים מעצמם בתוך כמה ימים והם נובעים כתוצאה מדקירת העור עם המחט.

 

התוצאה הרצויה תלויה ברופא הנכון

לרופא המטפל יש משקל משמעותי בקבלת התוצאה הרצויה, ולא רק מפאת המומחיות והמיומנויות שלו, אלא הרבה גם בגלל מי שהוא. רופא מטפל שלוקח את הזמן להכיר את המטופלים שלו יוכל להתאים את הטיפול למה שהם רוצים ובכך לדייק את התוצאה בהתאם למומחיות המקצועית שלו.

בחירה מוקפדת של רופא מטפל תאפשר חוויה חיובית ותוצאות משביעות רצון. טיפולי בוטוקס הם מערכת יחסים לטווח ארוך וטיבה חיוני להצלחה.

 

ד"ר גיל הינו רופא מומחה לרפואה פלסטית, שיקום ושיחזור. מיומן בביצוע פעולות כירורגיות ומומחה בהזרקות מדויקות, מופחתות כאב ומופחתות בתופעות לוואי. לקבלת מידע נוסף על הזרקות בוטוקס וטיפולים נוספים אותם מבצע ד"ר גיל, המשיכו לקרוא כאן. לקביעת תור לטיפול או ייעוץ צלצלו ל 050-7778506.

 

לייעוץ ותיאום פגישה צור קשר ונשוב אליך בהקדם

יצירת קשר

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם