שאיבת שומן בירכיים

מה עושים עם העודפים? טיפול שאיבת שומן

שאיבת השומן, בפרט באזורים ספציפיים בגוף (שאיבת שומן בירכיים למשל) היא נפוצה למדי, בטוחה ומשביעת רצון- בתנאי שמתקיימת הקפדה מלאה על כל ההדרכה שאותה נתנו הרופא והאחות וכמובן עמידה בתנאי הסף הקליניים. יתרה מכך, שאיבת שומן (ירכיים, בטן, ידיים ועוד) אינה פתרון להשמנה והיא לא חלופה לשגרה בריאה הנחוצה לשמירה על משקל תקין.

 

מהם אזורי שאיבת השומן השכיחים?

ניתוח שאיבת שומן היא פרוצדורה שמתאימה למספר אזורים בגוף והיא מיועדת בעיקר במקרה של שומן עודף ועיקש שלא מגיב לפעילות גופנית או להפחתה במזון עתיר שומנים. שאיבת שומן נפוצה בדרך כלל באזור הבטן, כך גם שאיבת שומן בירכיים הפנימיות או שאיבת שומן ברגליים, ניתן לבצע שאיבות גם במקומות שיכולים להיחשב לפחות טריוויאליים כמו שאיבת שומן בשוקיים או ניתוח שאיבת שומן בברכיים.

 

איך מתקיים ניתוח שאיבת שומן והאם הוא מסוכן?

ניתוח שאיבת שומן הוא בעצם יותר פרוצדורה מאשר ניתוח והוא מתנהל בסגנון זעיר פולשני שמתבצע באמצעות חתך קטן מאד דרכו מתבצעת שאיבה עדינה של כמויות קטנות יחסית של שומן. כמות השומן המומלצת לשאיבה היא קטנה וזאת משום ששאיבה של כמויות שומן גדולות עשויה לפגום בשלמות העור וליצור מתיחה וקיפולי עור קטנים- מה שיפגע בשלמות המראה. לכן הרבה פעמים כאשר יש כמות שומן גדול, בפרט באזור הבטן למשל – בה מתרכז שומן ויסצרלי שהוא הרבה יותר קשה להורדה, מתיחת בטן יכולה להיות פתרון מומלץ בחלק מהמקרים, ובהתאם כמובן לאבחון הרפואי והמלצות הרופא במקרה הפרטי.

 

הפרוצדורה נעשית בדרך כלל בהרדמה מקומית כאשר במידת הצורך היא תתבצע בהרדמה מלאה ובהתאם לשיקול הרופא המרדים.

 

הפרוצדורה נחשבת כבטוחה ואמינה ואינה נחשבת למסוכנת. עם זאת, כל הליך פולשני מחייב עבודה לפי פרוטוקול מתאים, בפרט על רקע סיבוכים שעלולים להתקיים.

 

מתי רואים תוצאות של שאיבת שומן?

שאיבת שומן היא פרוצדורה יעילה עם תוצאות שניכרות באופן מידי. מאחר וישנם תהליכי החלמה שלאחר ניתוח התוצאות לא תמיד גלויות לעין בשבועות הראשונים. יחד עם זאת, כשלושה שבועות לאחר הפרוצדורה, בעיקר כשכבר ניתן יהיה להתחיל להוריד את חגורת הלחץ שעליה ממליצים לאחר הטיפול- ניתן יהיה לראות את השינוי.

 

שאיבת שומן ברגליים ושאיבת שומן מהירכיים תמונות לפני ואחרי

 

תופעות לוואי וסיבוכים

ניתוח שאיבת שומן בירכיים או בכל מקום אחר בגוף נחשב לניתוח בטוח מאד. יחד עם זאת
מדובר בהליך רפואי פולשני שנושא מספר מצומצם של סיכונים שונים, אותם חשוב להכיר ולקחת בחשבון.

 

עיקר תופעות הלוואי שמאפיינות את הפרוצדורה הינן תופעות לוואי סביב ההחלמה מהניתוח ויכולות לכלול בצקות, שטפי דם, נפיחות ואדמומיות של האזור. לרוב לא תישאר צלקת נראית לעין, וגם במידה וכן- היא תטשטש עם הזמן וגודלה כמה מילימטרים ספורים בלבד. זמן ההחלמה מהניתוח עומד על כשבועיים שלאחריהם תסמינים אלה ייעלמו. על מנת למנוע החמרה של התסמינים הרופא ימליץ בדרך כלל על שימוש בחגורת לחץ שתפעיל לחץ על האזור ובכך תמנע הצטברות של נוזלים ואיתן את תופעות הלוואי המוזכרות.

 

תופעות לוואי קבועות יותר יכולות להתבטא בשינוי בעור ובריכוז השומן באזור מה שנובע בדרך כלל מעודף גדול מדי של שומן. האבחון הרפואי לפני ביצוע הפרוצדורה מיועד למניעת תופעה זאת.

 

סיבוך נדיר מאד של שאיבת שומן יכולה להתרחש במקרה של פגיעה בשוגג בכלי דם שדרכה נוצרת חדירה של תאי שומן לתוך זרם הדם וכך בעצם נוצר תסחיף שומני. מדובר על סיבוך נדיר ביותר שלא אמור לקרות כלל.

 

התוויות בעד ונגד ביצוע הליך שאיבת שומן

כל פרוצדורה רפואית בפרט שהיא פולשנית- מותנית באבחון והמלצת הרופא ואינה ניתנת לבחירה חופשית. זאת במטרה לשמור על בטיחותו של המטופל או המטופלת, וכן על מנת להבטיח את קבלתן של התוצאות האופטימליות מההליך.

 

חשוב להבין, שלב האבחון הרפואי הינו קריטי להצלחת התהליך ולא ניתן לדלג עליו. הרצון של המטופל/ת לניתוח ול"שדרוג האסטתי" יכול להיתקל בהתנגדות של הרופא המומחה במידה והאחרון יסיק שהניתוח יכול להוות סכנה או שאין לו נחיצות.

 

במידה והרופא ימצא כי אין התאמה אופטימלית לפרוצדורה הניתוחית הרי שיש לכירורגיה פלסטית ואסתטית שפע של אלטרנטיבות להציע שיספקו מענה טוב יותר בתנאים מסוימים ובמצבים ספציפיים.

 

ד"ר תמיר גיל הוא רופא מומחה ברפואה פלסטית והוא מנוסה ומיומן בביצוע הליכים מוצלחים ומשביעי רצון לשאיבת שומן תוך שמירה על שלמות העור, כלי הדם ורמות דילול נפח האזור. לאחר אבחון מעמיק שכולל איסוף נתונים באמצעות תשאול ולקיחת בדיקות רלוונטיות, לרבות בחינת ההיסטוריה הרפואית והמשפחתית וסגנון החיים הפרטי- יוכל להתאים את תכנית הטיפול הטובה ביותר.

 

לקביעת תור אצל דר' תמיר גיל צלצלו לטלפון מספר 050-7778506.

 

לייעוץ ותיאום פגישה צור קשר ונשוב אליך בהקדם

יצירת קשר

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם