תיקון ניתוח אף

ניתוחי אף לא מוצלחים – מומחה לתיקון ניתוח אף

ניתוחים פלסטיים, בין אם הם מבוצעים עקב בעיה רפואית ובין אם למטרות אסתטיות בלבד, יכולים לחולל שינוי משמעותי מאד באיכות חייו של אדם. כירורג פלסטי מומחה ומנוסה יכול לשפר את רמת התפקוד של האיבר המנותח ואף לשקם אותה לגמרי, וגם לעזור למטופל להרגיש טוב יותר עם עצמו ועם מראהו, לשפר את בטחונו העצמי ואת הדימוי העצמי שלו.


במסגרת העולם הרחב של הניתוחים הפלסטיים, לניתוחי פנים בכלל ולניתוחי אף בפרט, שמור מקום מיוחד.


מאמר זה מסביר מדוע ניתוח תיקון אף הוא ניתוח רגיש שדורש זוג ידיים טובות ומנוסות ומדוע כה חשוב לוודא היטב, שהמנתח בעל ניסיון עשיר.

 

המאפיינים הייחודיים של ניתוח אף

  • השפעתו של האף על מראה הפנים היא עצומה, משום שהוא ממוקם במרכז הפנים וממגנט אליו את עיני המתבונן. שינוי פרופורציות האף וצורתו צריך להיעשות תוך משנה זהירות, בעיקר כשמעוניינים לשמור על מראה הרמוני וטבעי.
  • מיקומו ומבנהו של האף הופך אותו למרכזי לא רק מבחינה ויזואלית, אלא גם מבחינת התפקוד התקין של איברים אחרים בפנים, כגון הפה והאוזניים שחולקים עמו חללים משותפים וגם שאר הראש (כל מי שסבל אי פעם מסינוסיטיס יכול להעיד על כך).
  • האף מהווה חלק ממערכת הנשימה, כך שיש חשיבות גדולה לתפקודו התקין. אם ניקח לדוגמא ניתוח עיצוב אף לעומת ניתוח עיצוב חזה, להשלכות של ניתוח אף לא מוצלח יש פוטנציאל גדול יותר להיות חמורות והרסניות יותר, בעוד שברוב המקרים, ניתוח חזה כושל יגרום עוגמת נפש בעיקר בהיבט האסתטי ופחות בהיבט התפקודי.
  • האף הוא אחד מאיברי החישה ובזכותו אנו יכולים להריח. חוש הריח פועל יחד עם חוש הטעם ובלעדיו, ההנאה מאוכל נפגמת. מעבר לכך, הוא חשוב כמנגנון הגנה המתריע מפני חשיפה לרעלים שונים ומשמש אותנו גם כאמצעי תקשורת, מספק לנו מידע על אנשים אחרים עמם אנו באים במגע ועל סביבתנו החיצונית.
  • גודלו הקטן של האף הוא אתגר מבחינת המנתח, שזקוק להרבה ידע וניסיון, לרמת מיומנות גבוהה ולכושר שליטה ודיוק מעולים, כדי להשיג את התוצאה המיוחלת מבחינה תפקודית ואסתטית. כאן גם נכנסת לתמונה המיקרוכירורגיה. כדי לשמר, לתקן או לשחזר תפקוד חישתי או נשימתי וגם לשמור על מראה אסתטי, נדרשת עבודה עדינה מאד עם כלי דם קטנים ועצבים ומניפולציות על רקמות שונות בקנה מידה קטן מאד.

 

תיקון ניתוח אף כושל

בשל מורכבותם של ניתוחי אף, פנייה של מטופלים לניתוח חוזר היא לא דבר נדיר. למרבה הצער, יש מטופלים שפניהם עוותו בגלל מראה של אף חזירי אחרי ניתוח, או אסימטריה בנחיריים אחרי ניתוח אף.

תודות לטכניקות הכירורגיות המפותחות בימינו, ברוב המקרים ניתן להציל את המצב, או לפחות לשפר אותו, אם פונים למנתח הנכון.


ישנם אפילו מצבים, שבהם לא נדרשת התערבות ניתוחית נוספת וניתן לתקן את הבעיה באמצעים כגון טיפול בחומצה היאלורונית או בהזרקת שומן עצמי.


לדוגמא, במקרים קלים של נחיריים לא סימטריות לאחר ניתוח אף, של שקע באף לאחר ניתוח, או של מגרעת שנוצרה בגשר האף, כאשר הליקויים הם רק חיצוניים ואינם פוגמים בתפקודו התקין של האף, לפעמים מספיקים חומרי מילוי בלבד. עם זאת, ישנם מקרים בהם אין מנוס מניתוח נוסף.

 

באילו מצבים דרוש ניתוח אף מתקן?

ישנם כמה מצבים קלאסיים, אשר בדרך כלל גורמים גם לליקוי תפקודי וגם לעיוות אסתטי ודורשים התערבות ניתוחית:

  • צניחה ושקיעה של אחד מהנחיריים או של שניהם –
    מצב כזה עלול להפריע לנשימה ולזרימת אוויר תקינה ותיקונו דורש בדרך כלל לקיחת רקמת סחוס מאזור אחר בגוף והשתלתה לעיצוב מחדש של הנחיריים. גם במקרה שחוד האף צונח ומתקבל מראה של אף נפול, ניתן לטפל באמצעים דומים ולעיתים, באמצעות החדרת שתל מלאכותי.
  • סטייה או בליטה במחיצת האף –
    מקרה נוסף שעלול לפגוע בנשימה ולעיתים מפריע גם לניקוז נוזלים והפרשות ועלול לגרום לדלקות ולהתפתחות זיהומים בחלל האף ובסינוסים. מצב כזה דורש התערבות כירורגית להסרת רקמת סחוס ולעיתים, גם רקמת עצם.
  • ליקויים מבניים באזורים שונים של האף, שמקורם ברקמה גרמית –
    רקמה גרמית היא רקמת עצם. מבנהו התקין של האף מושג בזכות רקמת עצם קשיחה שמעליה יש רקמות סחוס וכאשר המבנה הוא פתולוגי, הדבר עלול להתבטא בדרגות ובצורות שונות של הפרעות נשימה.
    ישנם מקרים בהם ניתוח אף שלא בוצע כראוי גורם לליקויים מבניים ברקמות הללו. כשהליקוי הוא ברקמת העצם, התיקון יתבצע בהתאם להיקף ולמיקום הבעיה. זה יכול להיות שיוף של העצם כדי ליישר אותה או להסיר ממנה בליטה, או שבירה והסטה של עצם במקרים חמורים יותר. בדרך כלל, תיקוני עצם ידרשו גם התערבות ברקמת הסחוס.
  • אף סולד וקצר מדי –
    קיצור והרמה מוגזמים של האף יוצרים מראה דמוי אף חזיר. תיקון המצב דורש בדרך כלל השתלת סחוס להארכת האף ועיצובו מחדש.

 

אם נפגעתם מניתוח אף כושל, בין אם הנזק הוא אסתטי בלבד ובין אם הוא מפריע לכם ברמה התפקודית, כיום יש פתרונות כמעט לכל מצב ואין סיבה שתמשיכו לסבול. כדי לחסוך מעצמכם עוגמת נפש נוספת, וודאו שאתם מבצעים את התיקון אצל המנתח הנכון.

 

שמי דר’ תמיר גיל ואני בוגר בית הספר לרפואה בהדסה עין כרם, מומחה בכירורגיה פלסטית אסתטית ומשחזרת מטעם המועצה המדעית של ההסתדרות הרפואית ומשרד הבריאות, בוגר השתלמויות בניתוחי שחזור מיקרוכירורגיים וחבר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית. מאחוריי ניסיון עשיר ומגוון בניתוחי אף לסוגיהם והרבה מטופלים שעברו ניתוחים מתקנים ומשחזרים שישמחו להעיד על כך.

לתיאום פגישת ייעוץ ואבחון, צרו קשר:

בטלפון  050-777-8506, 050-556-8506  |  באימייל doctorgiltamir@gmail.com

 

לייעוץ ותיאום פגישה צור קשר ונשוב אליך בהקדם

יצירת קשר

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם