עיבוי שפתיים טבעי – הכל על חומצה היאלורונית בשפתיים

כמו בעולם העיצוב, גם בתחום הטיפולים האסתטיים ניתן לזהות אופנות וטרנדים, וכמו בכל מגמה עיצובית, טרנד יכול לבוא לידי ביטוי בצורה מינורית ומרומזת או בצורה מוחצנת ובולטת, ובכל קנה-מידה אחר בין שני הקצוות הללו.

אם נמשיך בהקבלה לעולם העיצוב, גם בתפיסת האסתטיקה של הגוף והפנים האנושיות יש טרנדים חולפים, ויש מוסכמות יופי נצחיות, העומדות מעל לזמן, למקום ולתרבות. המראה הטבעי והבריא, הוא אחת ממוסכמות היופי העל-זמניות האלו.

המאמר הבא עוסק במאפייני המראה הטבעי של השפתיים וכיצד ניתן לשמר או לשפר אותו כשמבצעים טיפולי מילוי, עיבוי, עיצוב, או הגדלת שפתיים באמצעות הזרקות של חומצה היאלורונית.

ולמה דווקא חומצה היאלורונית? משום שכיום היא מספקת את המענה המועדף, הבטוח, היעיל, הטבעי והנגיש ביותר לטיפולי שפתיים אסתטיים. גם על כך, נרחיב בהמשך.

מהם המאפיינים של יופי טבעי? מהי חומצה היאלורונית, מהם יתרונותיה, ומה ניתן להשיג באמצעות הזרקת חומצה בשפתיים? על כך, בשורות הבאות.

 

מהם המאפיינים של פנים ושפתיים הנתפסות כיפות וטבעיות?

ניתן לדבר על כמה קריטריונים אסתטיים מרכזיים להערכת יופי של פנים אנושיות. קריטריונים אלה, הם בגדר קווים מנחים עבור כירורגים פלסטיים, בבואם לתכנן התערבות טיפולית למטרות אסתטיות.

  • פרופורציות –
    פירוש המילה "פרופורציה" הוא "יחס". פנים שנחשבות ליפות מקושרות עם פרופורציות טובות ומאוזנות. הכוונה היא ליחס בין אלמנטים שונים בפנים, כמו המרחק בין העיניים, גובה ורוחב עצמות הלחיים, רוחב האף, המרחק שבין האף לבין השפה העליונה ועוד.
    את כל אלה ניתן לחשב ממש בצורה מספרית, על סמך אינספור מחקרים שנעשו בתחום וגיבשו את טווחי המידות והפרופורציות של פנים אנושיות, שחלה הסכמה גורפת לגבי יופיים בקרב מדגם מייצג של נחקרים.
    המשמעות של כל זה היא, שאין צורת או גודל שפתיים אחידים שמתאימים ונכונים לכולם, משום שהשפתיים, כחלק מהפנים, צריכות להשתלב בצורה פרופורציונית עם שאר תווי ומאפייני הפנים, כדי שיתקבל מראה טבעי ויפה.
  • מראה נשי לעומת גברי –
    לאופן שבו מגדירים מראה מסוים כ"גברי" או "נשי", יש קשר ישיר לנושא הפרופורציות.
    הפרופורציות המגדירות מראה נשי יפה, הן שונות מאלה שיוצרות מראה גברי יפה.
    שפתיים שנתפסות כגבריות: הן בדרך כלל דקות יותר ופחות מעוגלות וקמורות מאשר שפתיים נשיות, והן רחבות וזוויתיות יותר.
    שפתיים שנחשבות נשיות: הן בדרך כלל מלאות, מעוגלות, מקושתות ובולטות יותר, ונראות תפוחות ורכות.
  • סימטריה –
    סימטריה בפנים בכלל ובאיברים ספציפיים בפנים, מתייחסת לשיווי המשקל ולמידת הדמיון בין מאפיינים שונים בצד שמאל וימין של הפנים, או של האיבר.
    אם נסביר את המונח "סימטריה" בהקשר של השפתיים, נוכל להתייחס למידת הדמיון והקרבה הויזואלית בין החלק הימני והשמאלי של השפתיים, בפרמטרים כגון גובה ורוחב קשתות השפה העליונה, מנח זוויות השפתיים, נפח כל אחת מן השפתיים, ומשתנים נוספים.
    ככל שהסימטריה שואפת יותר לשלמות, כך היא נתפסת כאטרקטיבית יותר, משום שהיא מקושרת עם בריאות גנטית טובה.
  • הרמוניה –
    מראה הרמוני הוא למעשה תוצר של פרופורציות טובות ודרגת סימטריה גבוהה.
    המונח מתאר את האיזון הכללי והקוהרנטיות בין תווי הפנים ומשמעותו היא, שכל מרכיבי הפנים חוברים יחדיו לצורה נעימה מבחינה ויזואלית.
  • מראה צעיר –
    אין דרך להימלט מזה. אנו חיים בעולם שבו ליופי יש קשר הדוק עם רעננות ונעורים.
    מראה פנים צעיר מאופיין בעור חלק ומתוח; בהיעדר סימני הזדקנות גלויים (קמטים, שקעים, כתמי עור וכדומה); בגוון עור ורדרד וזוהר; בקווי מתאר מתוחמים ומוגדרים היטב, וברוחב גדול יותר בחלק הפנים העליון (מקו השיער ועד החלק התחתון של עצמות הלחיים), מאשר בחלק הפנים התחתון (קו הלסת והסנטר).
    אם נתאר לצייר קלסתרונים שפתיים צעירות, כנראה שהוא יצייר שפתיים מלאות ותפוחות, לחות מעט וחפות מסדקים, בעלות גוון ורוד-אדמדם, קשת שפה עליונה מקומרת ומודגשת, וקווי מתאר מוגדרים וברורים באופן טבעי.

זה המקום להדגיש, כי בהינתן כל זאת, הקריטריונים הללו מספקים מסגרת כללית מאד להערכת מראה הפנים והשפתיים, מבלי לקחת בחשבון העדפות פרטיות, ואפילו לא העדפות תרבותיות.

חשוב לזכור, שמושג היופי הוא עניין מאוד סובייקטיבי ויכול להשתנות באופן משמעותי בין אנשים ותרבויות.

 

מהי חומצה היאלורונית?

חומצה היאלורונית היא חומר המילוי והסיכוך הטבעי של הגוף, והוא מייצר אותה בעצמו.

יש לה מגוון תפקידים, כגון שמירה על נפח גלגל העין, סיכוך מפרקים והקניית נפח ולחות לעור, והיא גם אחד מגורמי המפתח האחראיים למלאות השפתיים ולצורתן.

ככל שאנו מתבגרים, כך הייצור הטבעי שלה פוחת, והדבר נותן את אותותיו בהתרוקנות העור והשפתיים מנפח, בהתקמטות וצניחת העור, כולל עור השפתיים והעור שסביבן, בצניחת זוויות השפתיים ובטשטוש קווי המתאר שלהן.

לכן, הזרקת חומצה היאלורונית הפכה לטיפול המועדף לעיבוי, מילוי ועיצוב שפתיים.
החומצה המסונתזת במעבדות ומשמשת בטיפולים אסתטיים מחקה היטב את הדבר האמתי והיא המענה הקרוב ביותר למנגנון הפיזיולוגי הטבעי האחראי לתכונות הנחשקות הללו של השפתיים.

 

יתרונות החומצה ההיאלורונית

  • היא חומר בטוח מאד, תואם ביולוגית ומזוהה על ידי הגוף כחומר ידידותי ומוכר, להבדיל מחומרים סינטטיים אחרים שנתפסים על ידי הגוף כגורם זר ועלולים לגרום לאלרגיה ולתגובות של רגישות יתר ודחייה.
  • היא יעילה מאד משום שהיא משתלבת בטבעיות במנגנונים הפיזיולוגיים שלנו.
  • היא מאפשרת שליטה מקסימלית בידי הכירורג, שיכול להשיג באמצעותה תוצאות מדויקות מאד בהתאם להעדפות המטופל.
  • הטיפול הוא עדין מאד מבחינת השפעותיו והשלכותיו הגופניות וכן, ההתערבות היא מינימלית ולכן ההחלמה היא קלה מאד וכך גם החזרה לשגרה לאחר הטיפול.

 

אילו מטרות ניתן להשיג בהזרקת חומצה היאלורונית לשפתיים?

במסגרת תפקידה כחומר מילוי, החומצה ההיאלורונית משמשת למגוון מטרות בטיפולי שפתיים:

  • הוספת נפח לשפתיים דקות או נפולות.
  • מילוי שקעים ופגמים בשפה.
  • תיחום והגדרת צורת השפתיים.
  • הדגשת "קשת קופידון" על ידי עיצוב והעמקת צורת ה- 'V' במרכז השפה העליונה.
  • הפחתת וטשטוש קמטים וקמטוטים סביב השפתיים ובזוויותיהן.
  • תיקון א-סימטריה הנובעת מהבדלי נפח וצורה בין צד ימין לשמאל של השפתיים או מחסר רקמתי או צלקת בחלק מסוים של השפה.
  • איזון הפרופורציה בין השפה העליונה והתחתונה. (מתאים לאנשים שיש פער גדול מדי בין נפח וגודל השפה העליונה והתחתונה שלהם).

 

השפתיים שלנו ממלאות תפקיד מרכזי במראה הפנים ויותר מכך, הן חלק מהותי מהבעת הפנים שלנו. כיום, הזרקת חומצה היאלורונית היא הדרך היעילה, הפשוטה והקלה ביותר לתקן בהן ליקויים ולשפר את מראן, והופכת את טיפולי השפתיים האסתטיים לנגישים ומתאימים כמעט לכל אחת ואחד.

חשוב מאד להדגיש, שכדי לקבל את התוצאה הטבעית והאסתטית המיוחלת, צריך שהטיפול יבוצע בידיים הנכונות.
כירורג פלסטי מנוסה, בעל ידע רחב באנטומיה והבנה מעמיקה של סוגי רקמות ואופן התגובה שלהן, יכול להבטיח את רמת התוצאות הטובה ביותר ולצמצם את הסיכונים ואת הסיכוי לסיבוכים לא רצויים למינימום.

אם החלטת לשפר את מראה השפתיים שלך, אני שמח שהגעת עד לכאן.
שמי דר’ תמיר גיל, בוגר ביה"ס לרפואה בהדסה עין כרם, מומחה בכירורגיה פלסטית אסתטית ומשחזרת, בוגר השתלמויות בניתוחי שחזור מיקרוכירורגיים, וחבר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית.

תפיסתי בכל הנוגע לטיפולים אסתטיים היא שמירה על הרמוניה ואיזון בין כל תווי הפנים, ועיצוב האזור המטופל כך שישתלב בצורה חלקה עם כלל מראה הפנים, לכדי מראה טבעי.

כשאני מעצב שפתיים, אני לוקח בחשבון את מבנה הפנים הכללי, את צורת השפתיים הטבעית, ואת ההעדפות והמשאלות האישיות של המטופלת או המטופל, כדי ליצור עיצוב שפתיים המתאים להם בצורה מושלמת.

מלבד טיפולי חומצה היאלורונית שאני מבצע כבר שנים רבות, אני מזמין אותך להכיר טכניקה נוספת שבה אני עושה שימוש לעיבוי ומילוי שפתיים טבעי: הזרקת שומן עצמי.

אשמח לייעץ לגבי הטיפול המתאים לך ביותר, ולענות לך על כל שאלה.
לשיחה או לתיאום פגישה, אפשר למצוא אותי:
בטלפון 050-777-8506, 050-556-8506 | באימייל doctorgiltamir@gmail.com

לייעוץ ותיאום פגישה צור קשר ונשוב אליך בהקדם

יצירת קשר

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם