ניתוח מתיחת צוואר

מהו ניתוח מתיחת צוואר?

ניתוח מתיחת צוואר מיועד למתוח את העור ואת הרקמות העמוקות של הצוואר קרי שריר הפלטיזמה, במטרה להקטין קפלים, קמטים וסימני הזדקנות נוספים של הצוואר. מדובר בניתוח שנמשך כשעתיים וחצי בממוצע ועשוי להתבצע בטכניקות שונות, כשבנוסף אפשר לשלבו עם התערבויות נוספות בדגש על מתיחת פנים.

ניתוח או שאיבה?

ניתוח מתיחת צוואר נועד בעיקר לאנשים שיש להם צניחה של הרקמות הרכות והעור, דבר המתבטא בטשטוש של זוויות הצוואר, הסנטר וקו הלסת התחתונה, פימה צווארית או רצועות אורכיות במרכז הצוואר. לחלופין הניתוח מתאים לאנשים שיש להם עודפים רבים ובולטים של שומן. במקרה של עודף שומן, אם מדובר באדם צעיר ייתכן שהפתרון הקל והנכון יותר יהיה שאיבה של שומן מהצוואר ומתחת לסנטר, עקב האלסטיות הטובה של העור בגילאים אלו שתאפשר לעור להתכווץ בעת ההחלמה. לעומת זאת, אם מדובר באדם מבוגר תתאים לרוב מתיחה מלאה של הצוואר ולעיתים רצוי לשלב שאיבת והסרת שומן. כמו כן, במידה שקיים ריפיון שאינו משמעותי והמטופל יחסית צעיר, ייתכן שהפתרון האידיאלי יהיה מתיחה חלקית של הצוואר המקטינה את הצלקת.

הכנה לניתוח מתיחת צוואר

ההכנה לניתוח מתיחת צוואר מתחילה בפגישה עם ד"ר גיל, אשר יבחן את מצב הרפיון והעודפים בצוואר ובפנים, את איכות העור, את התחושה בפנים והצוואר, את מצב הסנטר, ועוד. בנוסף, יתבצע תשאול אודות ההיסטוריה הרפואית ואורחות החיים, בדגש על עישון, נטילה של תרופות ותוספי תזונה. בהתאם לכך יחליט ד"ר גיל על ההתערבות האידיאלית ויסביר למטופל אודות מהלך הניתוח, התוצאות הצפויות וההחלמה. כמו כן, במידת הצורך יינתנו הנחיות לגבי הכנה נדרשת לניתוח, ודגש מיוחד יינתן למעשנים שחייבים להפסיק לעשן לגמרי לפחות חודש לפני הניתוח ואחריו. כמו כן יינתנו הנחיות לגבי הפסקת נטילה של מדללי דם, וד"ר גיל יפנה את המטופל לבדיקות נדרשות כגון א.ק.ג וצילום ריאות במידת הצורך.

כיצד מבוצע הניתוח

במהלך ניתוח מתיחת צוואר מהודקים שרירי הצוואר (שריר הפלטיזמה) ונמתח העור מתחת לסנטר, לקו הלסת ובצוואר עצמו. כמו כן, לעיתים תבוצע כאמור שאיבת שומן המשולבת בתוך הניתוח. בתחילה מבוצע חתך באזור האחורי של קו האוזן, דרכו מרימים את העור וחושפים את רקמת השריר. כעת מותח ד"ר גיל את השרירים ותופר אותם, מסיר עודפי עור ושומן, ומשלב במידת הצורך שאיבת שומן באזורים הנדרשים. לבסוף מבוצעת תפירה של העור ומונחת חבישה אלסטית. במקרים מסוימים יהיה צורך בהשארת נקז לצורך ניקוז הפרשות. במידה שהושארו נקזים הם יוצאו יום לאחר הניתוח, וזהו הזמן שבו המטופל גם משתחרר מאשפוז בבית החולים. יש לציין כי בשבועות הראשונים שלאחר הניתוח עשויים להופיע נפיחות, בצקת, שטפי דם ושינויים בהרגשה באזור הצוואר. מדובר בתופעות החולפות מעצמן ללא התערבות מיוחדת. את התוצאות האופטימאליות של הניתוח רואים אחר מספר חודשים עם הירידה הסופית של הנפיחות.

ד"ר גיל מלווה את המטופלים לכל אורך הדרך באופן קרוב ואישי, החל מהפגישה הראשונה וההסברים, ועד למהלך ההחלמה ומעקב אחר התוצאות. לקבלת פרטים נוספים על ניתוח מתיחת צוואר, ולקביעת פגישה עם ד"ר גיל, הנכם מוזמנים לפנות לטלפון 050-7778506.

דוגמאות של סוגי הבעיות השכחיות בצוואר והניתוח לפתרונן:

1)      פימה צווארית שומנית המלווה בעודפי עור , במקרה זה טיפלתי בשילוב ניתוח שאיבת שומן מהצוואר וכן מתיחת הצוואר:

 

2)      פימה צווארית שומנית, במטופלת צעירה ללא עודפי עור ואלסטיות עור טובה, במקרה זה טיפלתי באמצעות שאיבת שומן מהצוואר בלבד ( ללא צלקות מתיחת הצוואר / הסרת עודפי עור).

3)      מקרה של עודפי עור ניכרים בצוואר ודפורמצית רצועות פלטיזמה אורכיות “number 11”  עליהן מצביע החץ הכחול בתמונה. הניתוח מתיחס למקור הבעיה – קרי ניתוח מתיחת שריר הצוואר / הפלטיזמה וכן הסרת עודפי העור.

 

 

לייעוץ ותיאום פגישה צור קשר ונשוב אליך בהקדם

יצירת קשר

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם