החלמה מהגדלת חזה

מה חשוב לדעת על החלמה מניתוח הגדלת חזה?

ניתוח להגדלת חזה הוא מהניתוחים האסתטיים הנפוצים ונחשב לניתוח פשוט יחסית בהשוואה להרבה ניתוחים פלסטיים אחרים. יש יותר משיטה אחת להגדיל את החזה ולכן, כשמדברים על הגדלת חזה, החלמה היא דבר שתלוי, בין השאר, גם בשיטת הניתוח.

 

מאמר זה מפרט את הגישות העיקריות המקובלות כיום להגדלת חזה ואת ההשלכות שלהן על תהליך ההחלמה.

 

אילו שיטות נהוגות להגדלת חזה?

אפשר לדבר באופן כללי על 3 הליכים מרכזיים כאשר, בתוך כל אחד מהם מבוצעות התאמות ספציפיות, לפי נתוניה הטבעיים של המטופלת והרצונות אותם היא מגדירה במהלך שיחת הייעוץ עם המנתח.

  1. הגדלת חזה עם שתלים – הליך ניתוחי שמתפצל לשניים: הכנסת השתל מתחת לשריר החזה, לעומת הכנסת השתל מעל לשריר החזה.
  2. הגדלת חזה ללא שתלים – באמצעות הזרקת שומן עצמי.
  3. הגדלת חזה המשולבת בהרמת חזה – הליך ניתוחי מורכב יותר, שדורש ביצוע של יותר שלבים ויותר חתכים.

 

הגדלת חזה עם שתלים מתחת לשריר

מתאימה לנשים שמעוניינות בהגדלה משמעותית הדורשת שתלים גדולים בעלי נפח גדול, או לכאלו שרקמת השד הטבעית שלהן דלה ודקה מכדי להסוות שתל שמוכנס ישירות מתחתיה ולהקנות לו תמיכה מספקת.


טכניקה ניתוחית זו דורשת הרמה חלקית של השריר והחדרה של השתל באופן שחלקו העליון מוכנס מתחת לשריר וחלקו התחתון מונח מעליו.

 

הגדלת חזה עם שתלים מתחת לשריר

מתאימה לנשים שיש להן רקמת שד מספיק עבה וצפופה ושאינן מעוניינות בשתלים גדולים מאד. כאשר יש מספיק נוכחות של רקמת שד והיא מספיקה לכיסוי אופטימלי של השתל, ניתן למקם אותו מעל השריר מבלי שיתקבל מראה מנותח, מבלי שיבלוט לעין ובאופן שיקבל תמיכה טובה דיה.

 

החלמה מהגדלת חזה עם שתלים מתחת לשריר לעומת החלמה מניתוח חזה עם שתלים מעל לשריר


מיקום השתל מתחת לשריר דורש ניתוח עמוק יותר, המערב חיתוך והרמה של רקמת שריר החזה. לכן, הוא דורש זמן ארוך יותר של החלמה. הגדלת חזה עם שתל מתחת לשריר היא פשוטה יותר ומבוצעת באופן שטחי יותר בהיבט של עומק הפגיעה ברקמות.

 

רמת הכאב לאחר ניתוח עם שתל מתחת לשריר בדרך כלל גבוהה יותר והכאבים צפויים לחלוף תוך 7-10 ימים, בעוד שלאחר הכנסת שתל מעל לשריר, רמת הכאב פחותה ולרוב הוא מתפוגג תוך 3-5 ימים.


בשני המקרים, תהליך ההחלמה כולו דורש כמה שבועות שבמהלכם על השתלים להתייצב ויש להימנע מפעילות מאומצת ולהקפיד על לבישת חזייה תומכת.

 

הגדלת חזה ללא שתלים
הליך ידידותי יותר המוגדר כזעיר-פולשני, שבו שואבים שומן מאזור גוף אחר (ישבן, בטן, או ירכיים) ומזריקים אותו לשדיים.


הוא מתאים לנשים שמעוניינות בנפח הגדלה קטן ושאין פער גדול מדי בין גודל החזה הנוכחי שלהן לבין זה המבוקש. משתנה חשוב נוסף הוא נוכחות של אזור גוף אחר המתאים לשאיבת שומן. כלומר, ההליך אינו מתאים לנשים רזות מאד, או לכאלו שאינן מעוניינות להסיר שומן מאזור גוף אחר.

 

החלמה אחרי הגדלת חזה ללא שתלים

זהו ההליך עם זמן ההחלמה הקצר ביותר. ברוב המקרים, תהליך ההחלמה עד החזרה לשגרה נמשך כ- 7 ימים והוא נטול כאבים כמעט לחלוטין. גם במקרה זה יש להקפיד על לבישת חזייה תומכת במשך מספר שבועות לאחר ההליך.

 

ניתוח להגדלת והרמת חזה

הרמת חזה מתאימה לנשים בעלות חזה נפול אך היא אינה משנה באופן משמעותי את גודל השדיים ואינה ממלאת ומעגלת את החלק העליון של השד. לכן, השילוב בין הרמה והגדלת חזה מתאים למי שרוצה לא רק להרים את החזה, אלא גם להוסיף לו נפח.


ההרמה מבוצעת במספר שיטות המערבות כמה סוגי חתכים אפשריים: סביב עטרת הפטמה, בקו מאונך מהפטמה עד קצהו התחתון של השד ומתחת לקפל השד.

 

החלמה מניתוח הרמה והגדלת חזה
מאחר שמדובר על ניתוח משולב, הכל תלוי בטכניקות ההגדלה וההרמה בהן המנתח השתמש. בדרך כלל, הכאבים והנפיחות יחלפו תוך 10-14 ימים ותהליך ההחלמה המלא יימשך מספר שבועות.

 

כאבים אחרי הגדלת חזה

כאמור, הכאבים לאחר הגדלה הם פונקציה של הטכניקה הניתוחית. ברוב המקרים, דרגת הכאב הגבוהה ביותר היא בניתוחים עם שתלים מתחת לשריר ובכאלה המשלבים הגדלה עם הרמת חזה. עם זאת, מרבית הנשים מוצאות שהשימוש במשככי כאבים פשוטים מאד עוזר ובדרך כלל, אין צורך באמצעים נוספים.

 

הנחיות לאחר הגדלת חזה

מטרתן העיקרית של ההנחיות הנוגעות לימים הראשונים ולשבועות הבאים שלאחר הניתוח, היא להבטיח התייצבות טובה של השתלים וקיבוע שלהם. כל עוד תהליך ההתייצבות לא הושלם, יש סיכון גבוה יותר לתזוזה של השתלים ולהתפתחות סיבוכים לא רצויים.

 

על מה חשוב להקפיד?

  • ביומיים הראשונים יש להימנע מלהרטיב ולרחוץ את אזור הניתוח.
  • במשך 6-8 שבועות יש ללבוש חזייה תומכת אך רכה (ללא ברזלים), גם בזמן השינה.
  • במשך אותו פרק זמן יש להימנע מפעילות פיסית מאומצת ומכל פעילות הכרוכה בתנועתיות רבה של השדיים, מהרמת משקל גבוה יותר מ-2 קילוגרמים וכן, מטבילה בבריכה, בים, או במקווי מים אחרים בעלי פוטנציאל גבוה להעברת זיהומים.

 

חשוב לצאת הביתה לאחר הניתוח רק לאחר שיחה עם המנתח שבסופה ברור בדיוק כיצד צריך לנהוג ולא להתבייש לוודא כמה פעמים אם עדיין יש סימני שאלה.

 

שמי דר’ תמיר גיל ואני בוגר בית הספר לרפואה בהדסה עין כרם, מומחה בכירורגיה פלסטית אסתטית ומשחזרת מטעם המועצה המדעית של ההסתדרות הרפואית ומשרד הבריאות, בוגר השתלמויות בתחום המיקרוכירורגיה וחבר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית. מאחוריי שנות ניסיון מגוון ועשיר בכל סוגי ניתוחי השד ועשרות מטופלות ומטופלים מרוצים.

לתיאום פגישת ייעוץ ואבחון אני מזמין אותך ליצור קשר:

בטלפון  050-777-8506, 050-556-8506  |  באימייל doctorgiltamir@gmail.com

 

לייעוץ ותיאום פגישה צור קשר ונשוב אליך בהקדם

יצירת קשר

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם