ניתוח הצמדת אוזניים

אוזניים בולטות עלולות למשוך תשומת לב שלילית ולהשפיע לרעה על תדמית הגוף של ילד, מתבגר ואף מבוגר. לעיתים קרובות לחץ חברתי והערות פוגעניות יגרמו לילד או מתבגר לפנות לתיקון של אוזניים בולטות. מאחר והאוזן משלימה את גדילתה בגיל 6-7 ניתן לבצע ניתוח הצמדת אוזניים כבר מגיל זה.

 

מטרת ניתוח הצמדת אוזניים:

מטרת הניתוח הינה לקרב את האפרכסת לראש. במקרים מסוימים לא ניתן להגיע לסימטריה מוחלטת בין האוזניים ותיאום הציפיות בין הרופא למטופל/ת מתמקד בהשגת הצמדה של האוזניים. במרפאה מאבחן דר' גיל את המאפיינים האנטומים של האוזן אשר גורמים לבלט ובניתוח מעצב את האלמנטים הללו הגורמים לבלט.  אחד המאפיינים השכיחים והעיקריים הגורמים לבלט הינו העדר קפל טבעי הקרוי קפל אנטיהליקס (Anti-Helix)  המצויין בקו שחור בתמונה משמאל.

בניתוח ניתן לעצב וליצור את קפל הסחוס הנ"ל באמצעות החלשה של הסחוס ותפירתו בחוט בלתי נספג. עצם קיפול הסחוס מצמיד את האפרכסת לראש ומקטין את הזוית בין האפרכסת לסחוס.

מאפיין שכיח פחות הגורם לבלט הינו הגדלה של חלק מסחוס האוזן הקרוי כונכה (Chonca), המסומן בקו בתמונה משמאל.

גם מאפיין זה ניתן לתיקון בניתוח על ידי הסרת עודף הסחוס באזור זה, פעולה אשר מסייעת בהצמדת האוזן.

מהלך הניתוח:

הניתוח מתבצע בהרדמה כללית. דרך חתך בצד אחורי של האוזן מבוצע עיצוב של קפל הסחוס וכן הסרת סחוס במידת הצורך, המצמידים את האוזן לראש. העור נתפר בתפרים נספגים.

 תהליך ההחלמה:

בתום הניתוח נחבש הראש למשך כ 5-7 ימים.  מייד אחרי הניתוח יש להקפיד על מנוחה עם ראש מורם על כרית, לאחר הסרת החבישה עור האוזן צפוי להיות חבול ומגורה. בימים הבאים יש למרוח משחה אנטיביוטית בחתך. צפוי כי יראו סימני שטף דם מקומי ושינויי צבע הדומים לשינוי צבע העור במקרה של חבלה (ראשית צבע אדום, אח"כ ירקרק ואז צהבהב אשר יעלם בהדרגה). צפויה בצקת/נפיחות באוזניים, מרבית הסימנים והבצקת יסוגו תוך כשבועיים-שלושה. בחודש הראשון להחלמה יש להשתמש בסרט ראש רך (הדומה לסרט ראש של שחקן טניס) העוזר להצמיד את האוזניים לראש. יש להימנע מספורט כחודש אחרי הניתוח. תהליך יצירת הצלקת הפנימית אורך כשנה, בזמן זה יש להיזהר מחבלה לאוזן.

תופעות/סיבוכים העשויים להיות אחרי הניתוח:

  • אסימטריה של האוזנים (יש לציין כי אסימטריה הינה תופעה טבעית בגוף).
  • הצמדת יתר.
  • התרפפות של התפרים המעצבים את קפל הסחוס וחזרת הבלט, לעיתים בעקבות חבלה לאוזן.
  • זיהום של החתך או הסחוס.
  • שטף דם תת עורי.
  • צלקת בולטת הקרויה צלקת היפרטרופית / קלואידית. צלקת קלואידית נגרמת בשל נטיה של המטופל לריפוי לא תקין של החתך ולא תלויה בטכניקה הניתוחית .

הסיבוכים לעיל נדירים, ובזכות מעקב צמוד ע"י דר' גיל, מתגלים מוקדם ומטופלים מיד.

טרם פגישת הייעוץ אנא קרא/י את טופס ההסכמה לניתוח הצמדת אוזניים

מטופלים רבים אשר שוקלים ניתוח עשויים למצוא צילומי "לפני" – "אחרי" מאוד שימושים ועשויים ללמוד על תוצאות אפשריות, מיקום צלקות ואופיין. ידע זה יאפשר לך לנהל שיח פורה ויעיל יותר עמי בפגישת הייעוץ. התמונות להלן מפורסמות לאחר מתן רשות המטופלו

לייעוץ ותיאום פגישה צור קשר ונשוב אליך בהקדם

יצירת קשר

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם