הגדלת חזה מעל השריר

למי מתאים ניתוח הגדלת חזה מעל השריר?

את השיטות להגדלת חזה ניתן לסווג על פי סיווגים שונים, ואחד מהם הוא מיקום כיס השתל מעל או מתחת לשריר. בנוסף, ישנה שיטה שבה משלבים בין האפשרויות (מישור כפול), כאשר החלק העליון של השתל מכוסה ע"י השריר הגדול של החזה  (פקטורליס מג'ור) וחלקו התחתון מצויים מתחת לבלוטת השד.

מה יותר מתאים לי?

יש להבין כי הגדלת חזה מעל השריר אינה מתאימה בהכרח לכל המצבים ולכל המטופלות, ועל כך נרחיב בהמשך. כמו כן, לשיטה הזו יש יתרונות מסוימים אך גם חסרונות, לעומת שתל המונח מתחת לשריר או בשיטה המשולבת, ולכן אין תשובה אחת ויחידה שניתן לתת מראש לגבי ההתאמה והשיטה האידיאלית לכל מטופלת. ההחלטה צריכה להתבצע על סמך הפגישה עם ד"ר תמיר גיל אשר מבצע שורה של בדיקות ומדידות, שכן ישנם גורמים רבים שיכולים להשפיע כגון מבנה הגוף, העובי של רקמת השד ועוד.

במידה ויוחלט על ניתוח הגדלת חזה מעל השריר, יסביר ד"ר גיל למטופלת אודות הנחיצות, היתרונות והמגבלות של שיטה זו, ואודות מהלך הניתוח. כמו כן, ד"ר גיל יסביר על מהלך ההחלמה, על ההנחיות להיערכות לקראת הניתוח, על הסיכונים והסיבוכים האפשריים, ועוד. יש לציין כי ההחלטה על הגדלת חזה מעל השריר או מתחת לשריר היא רק אחת ההחלטות שצריך לקבל בפגישה, למשל על גודל השתל, סוג השתל, מרקמו וצורתו, האם צריך או לא צריך לבצע הרמה, ועוד. כל זאת בהתאם למצב החזה של המטופלת ובהתאם לרצונותיה וציפיותיה מתוצאות הניתוח.

סיבות שונות להגדלת חזה מעל השריר

יש כמה סיבות לבחירה באופציה של הגדלת חזה מעל השריר. בעידן הנוכחי בו נשים מחפשות באינטרנט מידע רב אודות הניתוח וקוראות אודות הגדלת חזה מעל השריר ותמונות, לומדות ומגיעות למסקנה עצמאית שזוהי הפרוצדורה הנכונה עבורן. לעיתים הצדק עימן, שכן לפרוצדורה הזו יש כמה יתרונות. לדוגמא, יישום של השתלים מעל שריר החזה משמעה התערבות פחות פולשנית ומורכבת, יחסית ליישום מתחת לשריר או יישום משולב.. בנוסף, בטווח הארוך לעיתים יש יתרון להגדלה מעל השריר מבחינת מניעת "אנימציה"  של השתל – כלומר מניעת אפשרות תזוזת השתל בהפעלת השריר, תופעה המוכרת בהגדלה מתחת לשריר. מלבד זאת, בניתוח הגדלת חזה מעל השריר נותר שריר החזה שלם, ולכך יש השפעה חיובית על משך ההחלמה והפחתה בכאב.

כמו כן, ישנן סיבות הקשורות למצב החזה ולמבנה הגוף של האישה, אשר בגינן תהיה עדיפות להגדלה מעל שריר החזה. לדוגמא, ישנם מצבים בהם נפח השתל המיועד הינו קטן יחסית לשד, ואילו מעטפת השדיים הינה מוצקה ועבה ( בבדיקת השד אבדוק עובי רקה בבדיקה המכונה pinch test  , עובי מעל 2 ס"מ נחשב כמאפשר הגדלה מעל השריר), או מצבים בהם בוחרים בשתל בגודל קטן ביחס לממוצע. במקרים אלו, אם אין אינדיקציה אחרת, עשויה להיות עדיפות לביצוע הגדלה מעל השריר מבלי לפצוע אותו.

להגדלת שדיים מעל השריר גם חסרונות – שיעור גבוה יותר של היצרות קופסית / capsular contraction , סיבוך בו מעטפת השתל בופכת נוקשה ועלול לחייב ניתוח להחלפת שתלים וכן שיור גבוה יותר של גליות / rippling , מצב בו במנוחה או רק בתזוזה נראים "גלים" בעור באזור בו רקמת השד דקה מעל השתל.

למידע נוסף וקביעת פגישה

למרות האמור לעיל, ניתוח הגדלת חזה מעל השריר אינו בהכרח הבחירה הנכונה עבור כל מטופלת. למעשה, כיום עדיין נפוצה יותר ההגדלה מתחת לשריר, וכן קיימים יתרונות מהותיים להגדלה במישור כפול Dual plane. על כן, ההחלטה צריכה להיעשות לאור פגישה ובדיקה של ד"ר גיל ובהתאם לרצונותיה של המטופלת. חשוב להדגיש כי ד"ר גיל מלווה את המטופלות לכל אורך הדרך באופן קרוב ואישי, החל מהפגישה הראשונה וההסברים, ועד למהלך ההחלמה ומעקב אחר התוצאות. לקבלת פרטים נוספים על הגדלת חזה מעל השריר, ולקביעת פגישה עם ד"ר גיל, הנכן מוזמנות לפנות לטלפון 050-7778506.

להלן דוגמא להגדלת שדיים בשתל סילקיון בנפח 275 סמ"ק במקרה מתאים:

 

לייעוץ ותיאום פגישה צור קשר ונשוב אליך בהקדם

יצירת קשר

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם