החלפת שתלים בחזה

יתוח החלפת שתלים בחזה

ניתוח החלפת שתלים בחזה עשוי להתבצע עקב סיבות שונות, בהן רצונה של האישה לשנות את גודל השתל, היווצרות קרע ודליפה של סיליקון, היווצרות של קופסית, ועוד. מדובר בניתוח המבוצע תחת הרדמה כללית ובמהלכו מוציאים את השתל הישן, מבצעים במידת הצורך ניקוי של האזור, ומיישמים את השתל החדש.

 

כיצד נקבע תזמון החלפת השתלים

לא מעט נשים שואלות כל כמה זמן צריך להחליף שתלים בחזה. התשובה הרשמית של מנהל המזון והתרופות האמריקאי, ה- FDA, היא שיש להחליף את השתלים בכל 10 עד 15 שנים. יחד עם זאת, התקופה משתנה מאישה לאישה. כך לדוגמא, השתלים החדשים שקיימים כיום בשוק הם בעלי עמידות גבוהה יותר מאלו שהיו קיימים בעת שניתנה ההמלצה של ה- FDA. מאידך, לעיתים עקב נסיבות אישיות, בעיות הקשורות בשתל, רצון לבצע שינוי וכדומה – התקופה קצרה יותר מ- 10 שנים. בכל מקרה, את ההחלטה על החלפת שתלים בחזה מקבלת המטופלת ביחד עם ד"ר תמיר גיל ולאור סדרה של בדיקות ולפי הממצאים העולים מהן.

 

מדוע צריך להחליף שתלים?

כאמור, יש סיבות שונות שבגינן עולה הצורך בניתוח החלפת שתלים בחזה. כך לדוגמא, יש נשים לא מעטות שכעבור שנים לאחר יישום השתל מעוניינות לשנות את מראה החזה שלהן, כך שיהיה גדול או קטן יותר. בנוסף, יש נשים רבות שחוות צניחה של השד, המתרחשת בעקבות שינויים פיזיולוגיים כמו הריונות, ויכולה להיות ברמות שונות של חומרה. במקרים אלו ניתן ליישם שתל גדול יותר המשיב לשדיים מראה מלא וזקוף יותר, אך לעיתים גם יש לבצע הרמת חזה.

 

מצב נוסף המצריך החלפת שתלים בחזה הוא היווצרות קופסית, כלומר מעטפת השתל הופכת מסיבה כלשהי לנוקשה ומכווצת. יש לציין כי במקרים רבים היווצרות קופסית אינה מצריכה החלפה של השתל, אולם לעיתים היא נוקשה ועבה ופוגמת במראה האסתטי של השד, ואף מובילה לכאבים ולחוסר נוחות. כאמור, סיבה נוספת לצורך בהחלפת שתלים היא היווצרות קרע בשתל, המובילה לדליפה של הסיליקון ולפגם הגובר בהדרגה מבחינה אסתטית, עם סכנה להופעת כאב.

 

כיצד מבוצע ניתוח להחלפת שתלים בחזה

ניתוח החלפת שתלים בחזה משתנה בהתאם לסיבה שבגינה הוא נערך. באופן כללי, מדובר בניתוח בו מוציאים את השתל הישן ומכניסים במקומו את השתל החדש. כאמור, אם התרחשה דליפה של סיליקון מהשתלים הישנים בעקבות קריעה, מבצעים ניקוי יסודי. את השתל החדש ממקם ד"ר גיל מתחת או מעל לשריר על פי הנתונים הפיזיים של המטופלת, ולאחר מכן סוגר את הכיס ותופר את העור. כאמור, הניתוח עשוי לכלול פרוצדורות שונות מעבר לתמונה הכללית שתוארה לעיל. כך למשל, ישנה פעולה הנקראת קפסולקטומי אשר מטרתה היא להוציא את הרקמה הצלקתית שעוטפת את השתל בזמן שמחליפים את השתלים. כמו כן ישנה פעולה הנקראת En block total capsulectomy שבה מוציאים את השתל ואת המעטפת בשלמותה כיחידה אחת, כלומר השתל נשאר עטוף במעטפת הצלקתית בשלמותה.

ההחלמה מניתוח החלפת שתלים כוללת לבישה של חזייה מיוחדת לאורך חודש וחצי. היא יחסית קלה ולרוב לא מצריכה אשפוז הארוך יותר מהתאוששות מההליך. גם החזרה לפעילות בסיסית מהירה יחסית ואפשרית אחרי ימים ספורים, כאשר כעבור כחודש ואף פחות אפשר לחזור לפעילות מלאה, בתלות בסוג הפרוצדורה שבוצעה ומהלך ההחלמה.

 

לקבלת פרטים נוספים על החלפת שתלים בחזה, ולקביעת פגישה עם ד"ר גיל, הנכן מוזמנות לפנות לטלפון 050-7778506.

 

 

 

  1. דוגמא להחלפת שתלים בחזה מסיבה של קרע בשתל הסיליקון:

 

  1. דוגמא להחלפת שתלים בחזה מסיבה של קרע ורצון המטופלת בשתל גדול יותר: 
לייעוץ ותיאום פגישה צור קשר ונשוב אליך בהקדם

יצירת קשר

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם