הוצאת שתלים בחזה

מידע חשוב על הוצאת שתלים בחזה

הוצאת שתלים בחזה יכולה להתבצע עקב נסיבות שונות. כך למשל, יש נשים המרגישות כי מראה השד המוגדל כבר אינו מתאים לרצונן ולדימוין העצמי, והן מבקשות להשיב לחזה את מראהו מלפני ההגדלה. כמו כן, יש נשים הסובלות מהכבדה על אזור הגב והצוואר, ויש החוות צניחת שדיים בגין משקל השתל ושינויים ביולוגים (עודף עור מהריונות ושינויי משקל) שמוביל למתיחה של העור. מלבד זאת, הסיבות לבחירה בהוצאת שתלים יכולות להיות סיבוכים של השתלים כמו קרעים בשתלים או התקשות התכווצות קופסית, ויש גם החוששות ממחלות הקשורות למערכת החיסונית ( BII – breast implant illness), תופעה הנחקרת בימים אלו.

כיצד מבוצע הניתוח?

ראשית, למי ששוקלת לעבור את הפרוצדורה כדאי להתבונן בתמונות המבהירות איך נראה חזה אחרי הוצאת שתלים. שנית, חשוב לדעת כי ניתוח להסרת שתלים בחזה הוא הליך יחסית פשוט וקצר, ואם לא מבצעים שילוב של הוצאת שתלים והרמת חזה הרי שלא נותרות אחריו צלקות חדשות. יחד עם זאת, ראוי לציין כי הניתוח עשוי להיעשות בטכניקות שונות, הקשורות בין היתר לטיפול הנדרש בקופסית. הקפסולה היא שק של רקמה צלקתית שעוטפת את השתל והיא נוצרת כבר בשבועות הראשונים אחרי ההשתלה. מדובר בתהליך פיזיולוגי צפוי, אולם לעיתים מתרחשת היצרות קופסית העלולה להוביל לעיוותים אסתטיים ואף לחוסר נוחות וכאבים. ישנן מספר דרגות חומרה של מצב זה, כאשר בדרגה הראשונה השד נראה נורמלי ומרגיש רך למגע, ואילו בדרגה הרביעית השד מעוות, נוקשה מאוד למגע ויש חוסר נוחות וכאבים משמעותיים.

מתוך מצב זה נובעות מספר התערבויות. לדוגמא, קפלסולורפיה היא פעולה בה חורצים את הקפסולה בעת הוצאת שתלים כדי לאפשר תיקון של כיס השתל ועיצוב של רקמת השד. קפסולקטומי היא פעולה להוצאה של הרקמה הצלקתית בעת הוצאת שתלים. En block total capsulectomy היא פעולה בה מוציאים את השתל והמעטפת בשלמותה כיחידה אחת, ואילו near total capsulectomy היא פעולה להסרה של כל או כמעט כל המעטפת בעת הוצאת שתלים. מעבר לכך, במצבים בהם קיים בשתל קרע, המנתח שוטף ומנקה את השאריות שדלפו בחלל הכיס.

הרמת חזה והזרקת שומן עצמי

במהלך ניתוח להסרת שתלים בחזה ד"ר תמיר גיל מעצב ומארגן את החזה בצורה אסתטית. יחד עם זאת, לעיתים תהיה עדיפות לביצוע הוצאת שתלים והרמה של החזה. זאת בנשים שהתפתחה אצלן צניחת שדיים עקב כובד המשתל לאורך השנים עקב איכות העור, עקב חזה גדול מלכתחילה וכדומה. בפרוצדורה הזו ד"ר גיל מסיר את עודפי העור ומהדק אותם, דבר המביא לתוצאה נאה יותר של שד מורם. כאמור, חלק גדול של הנשים יצטרכו הרמה ובכל מקרה הדבר תלוי גם ברצונה של האישה ובחוות דעתו של ד"ר גיל מלפני הניתוח. יש לציין כי בביצוע הוצאת שתלים והרמת חזה נוצרות צלקות חדשות.

פרוצדורה אפשרית נוספת היא הזרקת שומן עצמי. מדובר בהתערבות המתאימה לנשים המעוניינות מחד להוציא את המשתל, ומאידך לשמר נפח בחזה, בעיקר כאלו שהשדיים שלהן קטנים. בפרוצדורה הזו שואבים שומן מאזורים מסוימים בגוף המטופלת, למשל מהירכיים, מעבירים אותו תהליכי סינון ולאחר מכן מזריקים לשד. בדרך זו אמנם ניתן להשיג נפח מסוים בשדיים, אולם חשוב לזכור שיש לה מגבלות. לדוגמא, לא ניתן לקבל את אותו הנפח והמראה כמו שתל הסיליקון, ואם המטופלת רזה (אין לה מספיק "מצבורי שומן" לשאיבה מהגוף), הרי שיהיה קשה עד בלתי אפשרי לשאוב מספיק שומן להגדלה ניכרת של הנפח.

לקבלת פרטים נוספים על הוצאת שתלים בחזה, ולקביעת פגישה עם ד"ר גיל, הנכן מוזמנות לפנות לטלפון 050-7778506.

דוגמאות למקרים קלאסים:

הוצאת שתלים ללא צורך בהרמה :

לייעוץ ותיאום פגישה צור קשר ונשוב אליך בהקדם

יצירת קשר

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם