מתיחת ירכיים

אודות ניתוח מתיחת ירכיים

ניתוח מתיחת ירכיים הוא פרוצדורה כירורגית הנמשכת כשעתיים וחצי, במהלכה מוסרים עודפי עור ושומן מאזור הירך, על פי רוב מהירך הפנימית. הוא מתאים בעיקר לגברים ונשים שיש להם עודפי שומן ועור באזור עקב ירידה דרסטית במשקל הגוף, למשל עקב דיאטה חריפה או ניתוח בריאטרי (קיצור קיבה).

מתיחת ירכיים מבוצעת על ידי ד"ר תמיר גיל, מומחה לכירורגיה פלסטית אסתטית ומשחזרת מטעם המועצה המדעית של ההסתדרות הרפואית ומשרד הבריאות. ד"ר גיל הינו פלסטיקאי בכיר בשירותי בריאות כללית ובעל מרפאה פרטית בבית החולים אלישע ובקרית מוצקין, הפועלות בהסדר עם מבוטחי מכבי שלי לניתוחים אסתטיים בהסדר. לאורך השנים צבר ניסיון עשיר בניתוחי עיצוב הגוף, ואף השתלם בניתוחים פוסט בריאטרים אצל המנתח הצרפתי המוביל ד"ר פסקל. במהלך ההשתלמות התמחה במתן פתרונות מיוחדים לכל אזורי הגוף הסובלים מעודפי עור וצניחה אחרי ניתוחי קיצור קיבה – לרבות הירכיים, זרועות, בטן והצרת היקפים.

הצורך בניתוח מתיחת ירכיים

כאמור, ניתוח מתיחת ירכיים מיועד לבעלי עודפי עור ושומן באזור הירכיים. במקרים רבים, בעקבות ירידה דרסטית במשקל הגוף רקמות השומן מצטמצמות באופן נרחב, אולם מעטפת העור אינה מתכווצת בהתאם ונותרים עודפי עור וריפיון עור. עודפים אלו יוצרים בעיה אסתטית, בעיקר בקרב נשים שאצלן הירכיים מהווים סממן מובהק ליופי, והם בולטים במיוחד בלבישת ביגוד קצר, בגד ים וכדומה. בנוסף, הקפלים שנוצרו בעור נותרים לאורך תקופה ארוכה וגורמים לאי נעימות, בעודם משתפשפים בין הרגליים בזמן הליכה ויוצרים גירויים, דלקות, פטרת וכאבים. מתיחת ירכיים פנימית נועדה לטפל בעודפי עור ושומן באזור זה, ולהביא לירכיים בעלות מראה משופר.

כיצד מבוצע הניתוח?

מדובר בניתוח הנמשך כשעתיים וחצי. בשלב הראשון מבצע ד"ר גיל סימון באזור נסתר בירך שבו ייעשה החתך, כאשר השאיפה היא שהצלקת שתישאר תהיה קטנה ככל האפשר. לאחר מכן מתבצעת שאיבת שומן התורמת להצרה של היקפי הירכיים ולמתיחתן. בהמשך ד"ר גיל מבצע כריתה של עודפי העור באזור ותופר את החתך בירך במפשעה ולאורך הירך. מדובר בתפרים פנימיים שאין צורך להסירם מפני שהם מתכלים אחרי כמה שבועות מעצמם. יש לציין שוב כי בניתוח זה נותרת צלקת, אשר מיקומה וצורתה תלויים בכמות עודפי העור שצריך היה להסיר. במרבית המקרים מדובר בצלקת לאורך החלק הפנימי של הירך שהינה אנכית, וכן צלקת רוחבית קטנה באזור המפשעה.

אחרי הניתוח ותוצאות

אחרי הניתוח יש להישאר כיממה באשפוז לצורך השגחה, ולרוב אחרי כעשרה ימים אפשר לשוב לפעילות ועבודה ברמה בסיסית. את התוצאות הראשוניות של השינוי במראה יוכל המטופל לראות כבר אחרי הניתוח. יחד עם זאת, את התוצאה המקווה יוכל המטופל לראות רק אחרי כשלושה חודשים לאחר שהעור יתכווץ והבצקת תפחת. ואולם, את התוצאות הסופיות ניתן יהיה לבחון ולהעריך מבחינה מקצועית רק כעבור כשישה עד 12 חודשים, תקופה בה מסתיימים כל התהליכים הפיזיולוגיים של הריפוי.

ד"ר גיל מלווה את המטופלים לכל אורך הדרך באופן קרוב ואישי, החל מהפגישה הראשונה וההסברים, דרך בחינת הבדיקות וההכנות לניתוח, ועד למהלך ההחלמה ומעקב אחר התוצאות. לקבלת פרטים נוספים על ניתוח מתיחת ירכיים פנימיות, ולקביעת פגישה עם ד"ר גיל, הנכם מוזמנים לפנות לטלפון 050-7778506.

לייעוץ ותיאום פגישה צור קשר ונשוב אליך בהקדם

יצירת קשר

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם