הזרקת שומן עצמי לפנים

מילוי שומן עצמי הינו "נושא חם" בכירורגיה פלסטית! עם הנסיון הנצבר, מבין עולם הכירורגיה הפלסטית את כוחו של השומן המוזרק למלא שקעים ולעצב את הפנים (לרבות לחיים, קמטים בין הפה והלחי, שפתיים וכו') , לשפר את איכות העור במקום ההזרקה וכן לשפר צלקות שקועות. 

 בתהליך ההתבגרות חווים הפנים תהליכי הזדקנות הכוללים דלדול של נפח ובעקבות כך צניחה של העור, בדומה לתהליך בו ענב צעיר מאבד נפח בהפיכתו לצימוק. את הנפח החסר ניתן להשלים באמצעות מילויי זמני בחומצה היאלורונית או באמצעות מילויי שומן מגוף המטופל/ת (הקרוי "מילויי שומן עצמי").  דר' גיל נוהג לשלב הזרקת שומן עצמי כפעולה נוספת בניתוחים כגון מתיחת פנים וניתוח עפעפיים עליונים ותחתונים על מנת להעצים את התוצאה האסתטית.

מהו מילויי שומן עצמי וכיצד מבוצע ?

השומן העצמי הקיים בגוף מהווה מאגר גדול לחומר מילוי קבוע אידאלי. בפעולה כירורגית קטנה במרפאה או בחדר ניתוח, מבצע דר' גיל שאיבת שומן מהגוף ( ממאגר שומן כגון הבטן, המותן או הירך) , באמצעות קנולות (צינוריות) עדינות בקוטר עד 3 מ"מ.  החומר הנשאב עובר תהליך פשוט של הפרדת השומן מנוזלי הגוף האחרים. השומן שהופרד מוזרק במזרקים של 1 סמ"ק דרך קנולות (צינוריות) עדינות מאוד בקוטר 0.7 / 1.2 מ"מ בלבד דרך נקב זעיר בעור הפנים. ככל ש"טיפות" השומן המוזרק קטנות יותר, סיכויי קליטתן בגוף גובר. ככלל בששת החודשים אחרי הזרקת השומן לפנים,  כמחצית מהשומן שהוזרק יספג, והחלק שנותר יקלט בגוף באופן קבוע וימשיך לשפר את מראה מקום ההזרקה כשתאיי השומן ימשיכו לגדול ולשגשג בשנה וחצי אחרי ההזרקה. לא תמיד ניתן לצפות איזה חלק מהשומן שהוזרק יקלט ומידת הקליטה הינה אינדיבידואלית ומשתנה ממטופל למטופל. השומן המוזרק מכיל תאי גזע ( = תאים בעלי יכולת חלוקה רבה), ולהם מיוחסים תכונות שיפור מראה העור ואפקט אנטי אייג'נג.

כמה זמן תחזיק הזרקת השומן ? 

השומן שיקלט במקום ההזרקה בפנים הינו מילוי קבוע לרקמות הרכות של הפנים! שומן זה יעצים וישפר את מראה הפנים לשנים רבות. יחד אם זאת הוא נתון לשינויי משקל הגוף וההתבגרות.  

האם ניתן לבצע הזרקת שומן עצמי חוזרת ?

כן, ניתן לחזור על פעולת הזרקת השומן. מאחר ומידת קליטת השומן הינה אינדיבידואלית ומשתנה ממטופל למטופל. לעיתים יש צורך לחזור על הפעולה, לרוב מדובר בכמויות שומן קטנות יותר לצורך עידון והעצמת התוצאה.

מה משפיע על מידת קליטת השומן המוזרק?

על מידת קליטת השומן במקום ההזרקה משפיעים מספר גורמים, לרבות: טכניקת שאיבת השומן (עדיפות לטכניקה עדינה עם כוח שאיבה נמוך שאינו פוגע בתאי השומן העדינים), הפרדה עדינה של השומן מנוזלי הגוף, והזרקה ב"טיפות" קטנות ובמספר רב של מעברים ומישורים על מנת להניח את "טיפות" השומן בצברים קטנים ובסביבה המעודדת קליטה. הזרקת כמות גדולה במקום בודד תגרום לכך ש"ליבת" השומן לא תקבל אספקת דם ולכן תספג.

מבחינתך המטופל/ת תוכל/י לשפר את אחוז קליטת השומן על ידי המנעות מעישון והמנעות ממסאג' או לחץ מכני במקום ההזרקה.

למטופל/ת -טרם ייעוץ להזרקת שומן עצמי – אנא קרא את טופס ההסכמה למילויי בשומן עצמי.   

לייעוץ ותיאום פגישה צור קשר ונשוב אליך בהקדם

יצירת קשר

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם